Mitsubishi Lancer EVO Evolution VII GT-a tiptronic

22.500 EUR

Km stand in mijlen, word nog mee gereden.


Te koop aangeboden wegens wijziging plannen.

Mitsubishi Evolution VII met Evo VIII bodykit. Standaard is de Evo gt-a geleverd met een dichte motorkap, clean bumpers (spoiler was optie) en een standaard Lancer interieur in velours bekleding. Ook is er meer geluidsisolatie aanwezig om de auto comfortabeler te maken. De gt-a maakt daarnaast wel gebruik van hardware van de dikste uitvoering die tijd. Denk aan de 300mm schijven voorzijde en de dikkere stabilisatorstangen. De turbo op de automaat is een fractie kleiner dan regulieer om sneller op te kunnen spoelen. Dit resulteert in een directere throttle response....

Wat zit er standaard op:
AWD met dash schakelaar om LSD of open diff te rijden.
Actief differentieel (AYC en ACD)
Elektrische ramen
Elektrische spiegels
Elektrische inklapbare spiegels
Centrale vergrendeling (1× AB)
2 reserve sleutels
Regensensor
Airco (koud)
Climate control manueel of volautomatisch
Digitale klok
Thuiskomer met gereedschap setje
Mistlampen V (in de lampunits) en A
Bi xenon origineel
Tiptronic automaatmet buttons op het stuur

Wat is eraan gedaan:

Stock OEM Evo 8 voorbumper
Stock OEM Evo 8 motorkap
Ralliart OEM Evo 8/9 motorkap gril
Stock OEM Evo 7 spoiler
(die mooie met dat knikje in de wings)
Stock OEM Evo 9 achterbumper
(Die mooie met de zwarte diffuser)
Stock OEM Evo 8 achterlichten
(originele rode 7 achterlichten aanwezig)
Stock OEM Evo 8 Enkei velgen met winterbanden
(De chromen set op de foto is de zomerset, kies maar welke je mooi vindt. Beide sets zijn 17 inch)
Nieuwe vortex generator
Getint glas vanaf b-stijl
Window visors rondom
Stock OEM Evo 8 Recaro's (kuipstoelen)
Strakmaken (uitdeuken en spuitwerk)
Koplampen polijsten en PPF folie erop
Zwarte knipperlichten flanken (originele aanwezig)
Matt / Metallic blauwe wrap (360° graphics, nu 1,5 op de auto)
Deurgrepen, spiegelunits en vortex generator gespoten in matchende kleur.
Voorbumper gespoten om beter hechting van de wrap te krijgen.


Aanpassingen:

Stuurwiel alcantara bekleed met centerpoint mark
AEM wideband lambda in a-pillar (werkt momenteel niet, extra sensor aanwezig)
Boost gauge in a-pillar
2 pod a-pillar gauge houder (kan zonder schade gedemonteerd worden)
Km teller digitaal via OBD op dash, ivm tellerbak in mijlen
Originele speakers upgraded
Versterker kabels liggen klaar
HKS fcon piggyback (houd piek boost iets langer vast, niks geks verder)
AEM in tank brandstofpomp
Blitz dumpvalve (als divertervalve aangesloten om motorstoring te voorkomen)
HKS uitlaat van voor naar achter incl downpipe 3"
OEM kat gemonteerd (fijnste turbo spoeling en apk goedkeur)
Upgrade alu radiateur 52mm
Ralliart mudflaps
Cold air intake
Intercooler slangen vervangen (door de open hoodscoop hadden originele droogtescheurtjes)
Tein Advance Z schroefset in hardheid en hoogte verstelbaar
LPG inbouw, alles weggewerkt
(Prins LPI, incl kleppensmering, nog 2,5 jaar garantie)
Blokset A (brembo)
Mistlampen achter in bumper symmetrisch gemaakt en die lelijke onderbouw unit eraf
JDM claxons en tow strap want dat is cool, ofzo
Mistlampen bumper (demonteerbaar)
LV wiellager/naaf SKF
Onderhoud etc in eigen beheer, ook alle (maar dan ook echt alle) olie zoals bak/diff/ayc/motor/stuur-olie

Versnellingsbak heeft 1 zwak punt, dat is de wavespring. Deze kan breken en het deeltje welke breekt gaat dan rond door de bak waardoor er schade optreedt. Als dat gebeurd is de auto niet meer rijdbaar. Dit heb ik gehad, er zit inmiddels een andere bak in waar preventief deze veer vervangen is door een OEM upgrade onderdeel. Destijds hadden ze een terugroepactie moeten opzetten maar dit is nooit doorgevoerd. De gedemonteerde bak ligt thuis ter inzage. Ook het inwendige bakfilter is meegenomen met de preventieve aanpassing. Transfercase is vervangen door een 2e handse welke gecontroleerd is. Het is een zelflerende automaatbak wat wil zeggen dat als je manueel rijdt hij jou rijstijl copieeerd. Schakelen kan dmv pook of knoppen op het stuur. Ook kun je volautomatisch rijden.

Ik tank echt voor 4 tientjes en dan kun je wel een Evo rijden. Daarover gesproken, LPG is echt niet meer zo slecht als vroegah. Ik heb hiervoor gekozen om hem als daily te kunnen rijden en voornamelijk als range extender. Je hebt tevens een standalone motormanagement en extra injectoren. LPG heeft een klopvastheid van Ron116 en de auto heeft kleppensmering. O, en check even de wegenbelasting

Locatie: Gelderland - Duiven

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 26 December
Advertentie id: 1440428
    [ ]     84 bezoeken