Een van de laatsten, deze origineel Nederlandse Mitsubishi Lancer GTI van 1991. Voorzien van een paar mooie opties voor zijn leeftijd; elektrische ramen zowel voor als achter en elektrisch verstelbare spiegels. De afgelopen tijd is er redelijk wat geïnvesteerd, zo is hij voorzien van een volledig gereviseerde 4G63 afkomstig uit een 1st gen eclipse. Hierbij zijn de hoofdlagers en drijfstanglagers vervangen, is een balanceshaft delete kit gemonteerd, is het onderblok gehoond en zijn de zuigers voorzien van nieuwe zuigerveren. De kop is volledig gereviseerd met nieuwe klepsteelafdichtingen, waar nodig nieuwe kleppen, nieuwe (nieuw type met grotere boring) hydraulische klepstoters en is de kop gevlakt. Alle pakkingen, keerringen, distributie en waterpomp zijn uiteraard mee vervangen. De dynamo en ook de startmotor zijn gecontroleerd en gereviseerd. De volledige ombouw van motor is gedaan op de originele kabelboom en steunen, hier aan is niets gewijzigd en kan dus indien gewenst op bepaald moment ook eenvoudig teruggebouwd worden, de 4G63 is in de basis hetzelfde blok als de originele 4G67.
De uitlaatlijn is volledig RVS, inclusief RVS 4-2-1 spruitstuk, de rest van de lijn is een 2,5 inch met no drone demper en einddemper en 3 inch eindtip. Originele katalysator is nog wel beschikbaar maar voor de APK niet benodigd.
Daarnaast is optisch ook een en ander aangepast, na een schade (parkeerschade bij stilstand) is het volledige front gespoten, daarnaast zijn de achterbumper en de custom strutbrace ook gelijk opnieuw gespoten. Er is een verlagingsset gemonteerd (30/30) en tevens zijn nieuwe schokdempers gemonteerd.
De velgen zijn vervangen voor een set wedssport recreo in 15 inch, voor montage zijn de randen afgedraaid en opnieuw gepolijst. Ook zit er een origineel klassiek houten nardi stuur gemonteerd, voor beide modificaties geldt dat de originele delen aanwezig zijn, velgen inclusief banden en originele verstelbare stuur.
De auto is vóór mij in bezit geweest binnen eenzelfde familie, is dus wel een aantal keer van eigenaar gewisseld maar steeds binnen de kring. Daardoor zijn het originele kentekenbewijs en de samenbouwverklaring van de gemonteerde trekhaak ook beschikbaar, daarnaast heb ik een aantal brochures en technisch handboek van de auto welke er bij blijven, leuk voor de liefhebber.
Zijn er dan ook minpunten? Jazeker, de koppeling begint te slippen, weliswaar alleen in de hoge versnelling bij vraag van het volledige vermogen, maar weet dus dat dit er op termijn aan zit te komen, vermoedelijk door een iets lekkende keerring en daardoor een vettige koppelingsplaat. Hij is wel rijdbaar. Daarnaast zou hij een keer uitgelijnd mogen worden, na het vervangen van beide stuurkogels is dit niet meer gebeurd en dit is terug te zien aan de slijtage van de voorbanden.
Verder heeft de auto wel wat gebruikerssporen natuurlijk, niet gek na ruim 30 jaar, over het algemeen in heel nette staat maar verwacht dus geen nieuwe. APK is geldig tot 11-04-2025 dus hier is voorlopig geen omkijken naar.
De vraagprijs is 4500,- en bij serieuze interesse ben je meer dan welkom om de auto van dichtbij te bekijken. Let wel, de auto mag weg naar een liefhebber, maar moet niet weg, mocht de juiste persoon zich niet melden blijft hij staan en begin ik er op een later moment alsnog zelf aan om de puntjes op de i te.
Locatie: Noord-Brabant - Goirle
Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 24 December
Advertentie id: 1641768
[ ]
71 bezoeken