Nieuwe tekst en foto039s Saab 9-3 Aero Troll 2.0R cabrio

contact met mij op 107.66 EUR

Laat u niet afschrikken door het hoge aantal bezoekers en "als favoriet gemarkeerden". Het is een zeldzame auto die men graag ziet en opslaat, maar tot op heden is nog niemand de auto komen bezichtigen. Wees de eerste, want bij het eerste nette bod mag ze naar een nieuwe liefde toe.

WINTERAANBIEDING! Neem contact op met een reëel bod!

Vanwege het krijgen van een gezin, komt mijn cabrio (met een traan) te koop. Met een Saab 900 T16s en deze cabrio is er geen handig vervoer voor de deur met een baby en kinderwagen. Ik kan de classic niet weg doen. Inruil van een SAAB 9³X XWD of een Volvo V70/XC70/V60/XC60 AWD met eventuele bijbetaling is bespreekbaar. Gelijktijdig zoek ik zelf naar een passende station voor mijn gezin, indien ik die vind en een reëel bod voor inruil krijg, zal de auto ingeruild worden. Ik verkoop haar echter liever aan een liefhebber. Ze komt met zo goed als nieuwe 225/40/18 Continental WinterContact 830P winterbanden en twee goede en twee matige Continental SportContact 5 zomerbanden.

Er is heel veel tijd, liefde en vooral geld in de auto gaan zitten de afgelopen twee jaar, in totaal heb ik € 15.430 aan facturen liggen, alle stempels en boekjes zitten erbij; vanaf de handtekening van de Technisch Manager in Trollhättan, Zweden aan toe (zie laatste foto's). Ik heb alle facuren en alle APK controles digitaal in een scandocument, die kan ik e-mailen.

Als bijzonderheid heeft heb ik een custom middenconsole (leder) laten maken zodat de Classic 900 metertjes Volt, Oliedruk en Olietemperatuur op de locatie van de radio geplaatst kunnen worden mét behoud van de bekerhouder. De radio (in SAAB oranje/groen) is naar beneden geplaatst. Met het Troll vermogen wil je namelijk je ogen houden op de motorolie-temperatuur en -druk. En natuurlijk in originele SAAB uitstraling. Het is belangrijk de olie eerst op temperatuur te rijden alvorens gas te geven en de turbo ook weer te laten afkoelen (30 seconden) voordat de motor uitgeschakeld wordt. Met de oliedrukmeter kan ook goed bekeken worden hoe de motor op het gaspedaal reageert. Zie de laatste foto.

Ze is afgelopen jaar bij de SAAB Club op € 18.000 gewaardeerd (RETM, VRT, FEHAC geaccrediteerd rapport). U kunt er vanuit gaan dat deze 9-3 zo perfect is als ze komen. Dit is ook een erg bijzondere en zeer snelle uitvoering. Let op, deze uitvoering heeft een op het vermogen aangepast onderstel, remmen en motor, plus het uiterlijk dat erbij hoort, maar blijft typisch ingetogen SAAB. Komt met volledige onderhoudshistorie, alle facturen, iedere kilometer verantwoord (NAP) door stempels in het onderhoudsboekje, Troll brochure en map.
Omdat ik het belangrijk vind dat een goede auto de deur uit gaat, heb ik afgelopen 22 juni de motorolie en remolie laten verversen en er een nieuwe APK op laten zetten. Ook heb ik de krukaslager en krukassensor laten vervangen, de motor is nu 100% perfect. Hier hoeft u voorlopig niets aan te doen. Iedere keuring is daarom ook toegestaan. Ook heb ik alle dure, slijtende onderdelen al vervangen:
Nieuwe versnellingsbakselector ( 15 maart 2016),Nieuwe Bilstein B6 schokdempers met nieuwe Eibach 30mm veren volgens Hirsch specificatie (16 januari 2016),Volledige versnellingsbak flush (Heel anders dan olie verversen, 22 liter olie gebruikt, 26 december 2015),Hagelnieuwe, grote billet-wiel turbo (TD04HL-20T#7) die met gemak de kracht aankan, dus stuk gaan zal voorlopig niet (3 maart 2015),Volledige audio upgrade (3 jul 2014),Nieuwe RVS Downpipe van Ferrita (26 jan 2016)Krusaspakking en krukassensor (23 jun '16)Gasklephuis met electronica (11 nov 16)Dynamo (11 nov 16: zie op laatste foto hoe deze exact op 14v oplaadt en er dus geen verlies is)

Tevens andere grote projecten:
B204 nokkenassenGrootste intercooler beschikbaar gemonteerdGrotere delivery pipeSiemens Deka 630 injectorsCustom made lederen middenconsoleProjector DS2 Philips 4800K Xenon headlights,6 nieuwe speakersPioneer DEH-X8700DABAS3 versterkerEn ondersteunende subwoofer (niets extreems)12V permanente aansluiting voor TomTom (zie foto)USB aansluiting voor telefoon (muziek/laden)Parkeersensoren met cameraAfneembare trekhaakWinddeflector voor open rijden25mm anti-roll barHirsch brake conversie om EBC en SAAB schijven te kunnen gebruiken (goedkoper en beter, originele Hirsch Brackets zijn beschikbaar, maar de schijven van Hirsch staan erom bekend krom te trekken en kosten € 1000 per set. Vandaar de conversie, die investering had ik er na één set schijven uit)

U zult niet snel een gelijke auto aantreffen, full option auto, waaronder:
Electrische stoelen met verwarming (voor en achter)Webasto standkachel met afstandbediening300mm 9-5 Aero 2005 remmen achter332mm Troll R remmen voorPowerFlex silicone rondom6-point subframe braceTaliaferro Steering Rack Brace & Clamp KitOriginele SAAB meterset uit 900 classic

Uiteraard ook alle Hirsch Troll R goodies die bij het model horen
Speciaal Hirsch leder interiorAluminium pedalen en dead pedalAluminium framing voor de SID, ACC en raambedieningHirsch uitlaatHirsch big brake kitHirsch CobraHirsch badging/logosZeer zeldzame 18 Hirsch remmen (upgrade van de originele 17)Carbon/geperforeerd lederen Hirsch stuur

Zoals te lezen is in deze beperkte omschrijving, heeft deze auto erg veel liefde gekend. Hebt u een specifieke vraag, wilt u een speciale foto of video, neem contact op. Laat deze bijzondere wagen naar een liefhebber.




Locatie: Zuid-Holland - Rotterdam

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 30 December
Advertentie id: 753654
    [ ]     288 bezoeken