Opknapper,,,,want einde hobby, dan schip weg.

contact met mij op 111.71 EUR

Type : Noordsvaarder
Ontwerper ; R. Moedt Sneek Bouwjaar : 1978
Afmeting : 9.65 x 2.65 x 1.30 mtr - inclusief Boegspriet
Masthoogte ca. 12.00 mtr,
Rompvorm Multi-knikspant
Romp staal : 5 mm , Opbouw : 4 mm,
Toegangsluiken : Tropisch hardhout (mahonie / teak),
Kuipluiken Tropisch hardhout (merbau / iroko),
RVS zeereling, 10 VETUS RVS Scepters (60 cm)
RVS preek- en hekstoel 25 mm,
Inklapbare RVS zwemtrap,
RVS Bolders, diverse meerlijnen
Gegalvaniseerd Ploegschaaranker 20 kg met 5 meter RVS voorloop ketting (8 mm) en 20 mtr lijn (20 mm),
Lunchanker 12,5 kg met gegalvaniseerde ketting en lijn.
Maststrijkinstallatie

Voortstuwing :
Motor: Sole - Mini 3 - Diesel, 1 cilinder - 12 pk ( Servicebeurt/Onderhoud noodzakelijk!)
3 blads bronzen schroef, bronzen watergesmeerde schoefas
RVS schroefas 25 mm,
Benodigde Accu 12 v 105 Ah, (niet aanwezig)
Brandstoftank ( RVS) 40 l VETUS/ beluchter
Filter- / Waterafscheider,
Bilge handpomp

Staand want
Mast en giek van aluminium, - RVS beslag
Verstaging RVS (8mm) , dubbel voorstag, baby stag, achterstag
Alle stagen hebben RVS spanners.
2 aluminium spinnakerbomen (3.65 en 4.00 mtr), op- en neerhouders
aluminium jockey-pole (1,90 mtr)

Lopend want
Aluminium grootzeiloverloop met traveller,
2 x 1 meter aluminium Genua rail met 2 x 2 verstelbare sledes
2 x 1 meter alu Spi-boom rail op mast met RVS stel-ogen
Schootlieren : 2 x Meissner nr 18 (double speed)
2 x Meissner nr 10 (single speed) ,allen met Self-tailing ringen,
4 lierhandels 25 cm waarvan 2 vergrendelbaar,
Vallieren : 2 x GIBB vaste handle
Trim lier : 1 x GIBB
Giek neerhouder en Keerblokken
Diverse genua-/fokke vallen

Zeilen:
Grootzeil (19 m2) v.v. 2 bindriffen,
Genua2 (26 m2) 210 gr/m2 kleur wit / licht blauw,
Genua 3 (22 m2) 210 gr/m2 kleur wit / licht blauw
Werkfok (18 m2) en stormfok (10 m2).

UItrusting en navigatie
Hella Marine Navigatieverlichting. Type RVS
Stoomlicht (25 W) ,2 Kleurenlicht (25 W), 3 Kleurenlicht (25 W), Heklicht (25W) Ankerlicht (10 W) ,
Radarreflector, Halogeen Voordek verlichting, Rondschijnend toplicht (10W),

Dieptemeter : Seafarer III                      Log : Yazaki Distilog (defect)
Marifoon :       Shipmate RS8000          GPS : Furuno 30
Kompas :        Sestrel Moore

Inrichting
Mahonie plaatmateriaal WBP-kewaliteit
2 x 2 volwassen slaapplaatsen en hondekooi
Diverse hang-/legkasten, bergruimten en bakskisten
Watertank Kunststof 85 liter, Elektrische Kombuispomp,
2 pits thermisch beveiligd gaskooktoestel (afgekoppeld) / Buta gas,
Halon en Poederblusser,
OWL- Pomptoilet RM 69 (aanwezig,niet in gebruik)
Panasonic  Radio -/ CD-speler 4 boxen

De Noordvaarder met boegspriet is een zeer stabiel schip.
De lange dooskiel zorgt voor grote koersstabiliteit!.
De ballast bestaat uit ponsdoppen afgedekt met beton en bitumen/teer.

Maximale veilige hellinghoek plm 31 Graden.
Praktische (maximale) snelheid op motor plm. 6 Knoop en onder zeil plm 6,5 Knoop.
Deze snelheden komen nagenoeg overeen met de theoretische rompsnelheid.

Door de complete uitrusting zijn de zeilprestaties zonder meer goed te noemen.

Het Schip heeft door deelname aan zeilwedstrijden in regionaal (Nacht van Spakenburg) en verenigingsverband (WSV Spakenburg) veel prijzen gewonnen.

                                   O P K N A P P E R                                             
Onderwaterschip (aangroei! ) , romp, gangboord, kuipvloer, dekken en potdeksel hebben onderhoudsachterstand.

De vraagprijs is € 2.500 - € 3.000.

Het vaargebied van het schip is (ruim) binnenwater, Friese en Zeeuwse meren en Randmeren en IJsselmeer.

De veiligheidsuitrusting -afgestemd op ruime water- bestaat uit RVS zwentrap, zwem- en reddingsvesten voor volwassenen en kinderen. Ook veiligheidsharnassen, leeflijnen en reddingsboeien maken deel uit van de uitrusting.

De ligplaats/box in de jachthaven waar het schip nu ligt is NIET overdraagbaar.

Het verschil in vraagprijs wordt bepaald door inzet van de nieuwe schipper.

Het schip heeft min. 4-5 jaar niet gevaren en de inboard Sole diesel heeft sindsdien niet gelopen.

Als de nieuwe schipper de kosten die samenhangen met inspectie, evt benodigd herstel en vervoer/transport vanaf de huidige box/ligplaats naar de uiteindelijke bestemming voor zijn rekening en risico neemt zijn is de vraagprijs € 2.500.

Altijd bereid tot beantwoording van vragen en verstrekken van specifieke.




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 25 dagen geleden en vervalt op 9 November
Advertentie id: 781987
    [ ]     769 bezoeken