Na snel een afspraak te hebben gemaakt mocht ik de motor bekijken. Ik zag dat de motor strak in de poets, vet en olie stond. Ok zag ik dat de motor er bij stond alsof hij net van de band af kwam rollen. Ik zag de motor in een keurig nette droge en verwarmde ruimte stond te prijken onder perfecte garageverlichting.
Dit stemde mij bijzonder gunstig.
Ik knikte vragend naar de toenmalige eigenaar waarop hij terugknikte. In dit moment gaf hij mij toestemming om de motor te starten.
Ik draaide de sleutel om, de tellers en het injectiesysteem maakte tevreden opstartgeluiden. Ik trok de koppeling in en drukte op de startknop. Het geluid wat mij uit de full system Yoshimura uitlaat tegemoetkwam was dusdanig diepgaand en dominant dat mijn vrije hand direct als reflex naar mijn portomonnee schoot.
U begrijpt het al. Ik heb deze motor natuurlijk direct overgenomen van de toenmalige eigenaar.
Sinds die tijd heb ik er met zeer groot plezier op gereden en gaf elke bocht, elke draai aan de gashendel en elke keer als ik het overweldigende geluid hoorde mij een grijns van oor tot oor onder mijn helm.
En vanzelfsprekend heeft de GSX-R bij mij een mooi onderkomen gevonden in een gesloten, schone en droge garage. Ook is ze keurig verwend op onderhoudsgebied.
De GSX-R heb ik gebruikt om recreatief tochten mee te rijden. Ook heb ik er enkele motor rijvaardigheidstrainingen mee gegeven op het politiecircuit in Lelystad.
Met de motor is niet geraced, er zijn trainingen mee gegeven op het circuit.
Jullie vragen je vast af...
Waarom mag de GSX-R naar een nieuwe liefhebber?
Onlangs is het besluit gekomen om me voor te bereiden op het rijden in competitieverband op het circuit. Deze GSX-R is simpelweg veel te mooi om voor echte racedoeleinden te gebruiken.
Omdat ik, na een lange ruzie met mijn vrouw, er achter ben dat ik hem niet als ornament in de woonkamer mag neerzetten moet ik deze motor overdragen aan een nieuwe liefhebber.
Wintermuts van Suzuki krijgt de eerste beller er gratis bij!
Opties inbegrepen;
- Full titanium Yoshimura inclusief een door Pajic handgemaakte db killer
- Korte hendels
- Led achterlicht
- Remhendelbeschermer
- Versnellingsindicator Gipro
- Zgan RS 10 bridgestone (3x mee gerereden) 200 achter, staat echt dik.
- zgan sinter Remblokken
- Stalen remleidingen
- Motul 300 V olie, net vervangen
- Rem olie net vervangen
- Spyball alarm, inclusief 2 sleutels
- Optimate aansluiting
- Rempotbandjes met Gsxr logo
- Originele stompgrip op de tank
- Duocover, incl zitje voor de vrouw
- Vering is door Pajic afgesteld (85ikg)
Diverse originele onderdelen aanwezig
o.a. spiegels, stuurdemper, remschakelset.