De Gordini was de eerste van de Limited Editions op basis van de Renault Clio III RS. De produktie werd beperkt op een aantal van 500 voor het VK, ongeveer 40 voor Australië, maar in andere landen waren ze onbeperkt verkrijgbaar. Uiteindelijk zijn er wereldwijd 1.732 stuks verkocht, waarvan 20 origineel in Nederland. De Gordini kwam in twee kleuren: wit en blauw (1.283 stuks). De Gordini had traditionele niet-gecentreerde strepen die zich uitstrekte van de motorkap over het dak tot aan de achterklep en met een metalen Gordini-badges op de zijkant van de auto. Het stuur was voorzien van Gordini-strepen. Andere interieurwijzigingen waren onder meer de met Gordini-leer gestikte stoelen en een blauwe versnellingspookhoes. De Gordini behield de originele 17" 12-spaaks 200 Cup wielen, maar afhankelijk van de kleurkeuze lieten ze de binnenste delen van de spaak spuiten, blauw voor de blauwe Gordini's en zwart voor de witte Gordini's. De voorbumper en de diffuser aan de achterkant waren glanzend zwart en de voorkant van de F1 Blade was wit voor de Blue Gordini's en grijs voor de White Gordini's. Afgezien van de kleurstelling en kleine cosmetische veranderingen was de Gordini mechanisch hetzelfde als een standaard 200 met het Cup-ophangingspakket.