Renault Megane RS Cup 2.0 16V Turbo 341() Coup 2010 NAP

16.000 EUR

Unieke auto! Blanc glacier (ijswitte) Mégane RS Cup met 341 pk ipv de standaard 250 pk! Professioneel getuned door de vorige eigenaar bij ZIP Tuning. Hierbij zijn ook meteen de motor en aandrijving aangepast, versterkt/verzwaard waar nodig. Dit zal de vorige eigenaar al snel zo een 7000 of meer hebben gekost. De 0-100 vergt niet meer dan 5 seconden, je wordt vanaf de 3e versnelling op vol vermogen weggeschoten. Bovendien heeft deze auto het zeer geliefde Cuppakket, met onder meer het perfecte Cup onderstel en een donkere hemelbekleding. Dit Cup onderstel is zeer geliefd onder liefhebbers, is afgeleid van de racerijonderstellen waarin Renault ook actief is (of was). Hierdoor ligt de auto als een blok op de weg en stuurt zeer precies. Verder zit de auto zeer goed in de spullen. Hij heeft een goed werkende airco, cruisecontrol, zelf in te stellen of uit te zetten snelheidsbegrenzer, getinte ramen, een zelfdimmende binnenspiegel, elektrische buitenspiegels die verwarmd zijn, synchroon met het stuur meedraaiende koplampen waardoor de bocht zeer goed verlicht is (veel beter werkend dan t systeem van andere merken waarbij slechts 1 van de 2 bermlichten aangaat om bij te lichten in een bocht), een goede radio/cd/mp3-installatie met stuurbediening, in hoogte verstelbare voorstoelen, LED dagrijverlichting, automatisch dimlicht, regensensor, parkeersensoren achter en een uit te schakelen ASR, waarbij meteen het volle getunede vermogen los komt. Via de ASR kan je dus kiezen voor vol vermogen of het standaard 250 pk vermogen; handig in bijvoorbeeld de file of de drukke binnenstad. De auto heeft ook centrale vergrendeling, twee sleutelkaarten en een startknop. Ook zit er navigatie op maar de kaart daarvan moet geupdate worden (ik gebruik zelf alleen googlemaps via mijn mobiel). In de kofferbak ligt een kunststof beschermplaat. De auto maakt echt heerlijke geluiden; een sonore brom, plofgeluiden bij het schakelen, sisgeluiden op de snelweg (dump valve!) maar alles is nog wel beschaafd. Ik verkoop de auto omdat ik sinds ik in de binnenstad direct naast CS woon de auto vrijwel niet meer gebruik en de vaste kosten doorlopen; verzekering, wegenbelasting, parkeervergunning binnenstad en evengoed onderhoud. Met het ov ben ik nu overal waar ik moet zijn goedkoper en sneller dan met de auto. Ik rij nog wel heel af en toe met de auto omdat stilstand ook niet goed is. De auto is altijd goed door mij onderhouden; euro98 benzine, 5W50 olie ivm de prestaties van de auto, grote beurt juli 2021, kleine beurt plus twee voorbanden plus groter oliefilter februari 2022. De koppeling en versnellingsbak zijn in maart 2022 vervangen toen deze uitvielen tijdens de uitleen van de auto aan een vriend. De moeder van die vriend heeft die reparatie betaald, ik heb daar zelf geen rekening van. Ik heb wel de whatsappgesprekken die ik met die vriend over de pech en reparatie heb gevoerd, indien gewenst ter inzage. Tijdens het op de oplegger slepen van de auto op de snelweg tijdens dat pechgeval zijn spiegelkap en spoilerlip beschadigd geraakt. Dit was voor ons eigen risico, gezien laagte en breedte van de auto. Die spiegelkap en spoilerlip zijn niet meer vervangen omdat ik toen al zelf bijna niet meer in de auto reed. Ook zit er momenteel geen apk meer op de auto. Op de velgen zit gebruiks/stoeprandschade. De auto dient dus een apk te krijgen (daar valt ook de spiegelkap onder want richtingaanwijzer daarin heeft nu ook geen glaasje) en hij zou voor t echt mooie en "af zijn" optisch wat opgeknapt moeten worden wat betreft voorspoilerlip en velgen (hoewel die dingen mij niet direct opvallen). Dit hoeft echter allemaal niet zo veel te kosten. De prijs is een vraagprijs, er is dus zeker onderhandelingsruimte! Besef echter wel dat deze auto meer waard is dan een standaard 250 pk-versie, vanwege de combinatie professionele tuning naar 341 pk, de fysieke verstevigingsaanpassingen, het uiterlijk van de auto dat nog geheel origineel is (!) en het zeer geliefde Cup (!) pakket dat op deze auto zit. Dit alles verhoogt de waarde van deze auto. Deze auto zal dan ook zeker waardevast blijven in de toekomst, waardevaster dan exemplaren met het standaardvermogen, mits goed onderhouden en de carosserie in originele staat blijft. Ik ben daarom toentertijd zelf ook bereid geweest om meer te betalen voor deze auto dan voor een standaard versie. Nogmaals; prijs is vraagprijs, er is wel ruimte voor onderhandeling (apk en wat opknapwerk). Wel graag alleen serieuze reacties. PS; Auto heeft NAP, km stand klopt dus. Mijn verbruik ligt gemiddeld op 8,6 l op 100 km, bij veel 130 km/u trajecten en stad, dus nog best zuinig voor de prestaties die de auto levert. Er kan uiteraard telefonisch contact worden opgenomen met mij, maar ik ben vaak niet direct bereikbaar; bgg kan voicemail worden ingesproken. Ook kan gewoon via email of via de berichtenservice op marktplaats zelf contact opgenomen.

Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 7 dagen geleden en vervalt op 15 December
Advertentie id: 1321033
    [ ]     64 bezoeken