Roetfilter verwijderen opel CDTI motoren tot 2011

225 EUR

Opel Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.

Geen roetfilter problemen en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!

Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225- incl. montage uitlaatdeel en BTW (de aanbieding geldt voor 70% van de modellen).


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op druk.


Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door teveel tegendruk
- Turboschade door een te hoge temperatuur ontwikkeling
- Nieuw origineel filter kost bij Opel over de 750,- euro incl. montage
- EGR klep schade door teveel druk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Minder Pk's / motor vermogen
- vertraagd reageren op het gaspedaal
- Hoger brandstofverbruik.


Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.


Software modificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software passen wij het softwareprogramma van uw auto dusdanig aan dat deze niet meer regenereert (diesel in het filter spuit) en geen foutcodes meer op het roetfilter geeft.



Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden modificatie blijft het katalysator gedeelte voor co² werking zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.



Veel klanten vragen ons naar de APK roetmeting,

Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en dieselbestelauto’s tot bj 2012.

Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.

“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”

Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.

Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, wij kunnen dit eventueel ook voor u regelen.

Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.

Voordelen van een verwijderd roetfilter.
– Financiële besparing tov nieuw filter
– Geen terug komende problemen / kosten.
– Een betere flow van de uitlaatgassen door minder tegendruk
– De Turbolader hoeft minder hard te werken en blijft koeler
– Koelere turbo zorgt voor een koelere inlaattemperatuur
– Inlaatlucht is koeler. (koele lucht geeft een betere verbranding)
– Meer vermogen
– Minder verbruik
– Motor reageert sneller

Nadelen.
– Uw auto is minder milieuvriendelijk door een hogere roetuitstoot.
– De overheid gaat vanaf 2019 de wegenbelasting voor diesels met een uitstoot meer dan 5mg/km verhogen dus de euro 1, euro 2, euro 3 , euro 4 en euro 5 zonder roetfilter met 15%.

Als tijdens APK naar voren komt dat een roetfilter niet goed werkt, doordat deze kapot is of een slechte imitatiefilter of leeg is, kan men ervoor kiezen een nieuwe te plaatsen of het roetfilter van het kenteken te laten verwijderen , de auto komt dan in uitstoot klasse tot 25mg/km.



Chiptuning:
De DPF/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +30pk of stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175,- euro stage 1 of 225,- euro voor stage 2.

Haalt u het filter zelf leeg dan verlagen wij het aankoopbedrag met 50 euro.





Tunex Automotive BV
industrieterrein Het Goor
Brede steeg 12
7041gv s-Heerenberg

0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.

Locatie: Gelderland - s-Heerenberg

Toegevoegd op 21 dagen geleden en vervalt op 2 December
Advertentie id: 1225647
    [ ]     126 bezoeken