De laatste en populairste, de klassieke Saab 900, van het laatste bouwjaar 1993. Perfect in orde . Na 2 jaar trouwe dienst, dagelijks ca . 60km. woon-werk en nooit verzaakt, hebben we gekozen voor meer ruimte met een Saab 9.5 Estate. De Saab 900 hebben we in 2013 gekocht van de zuinige 1e (Belgische) eigenaar: de auto heeft de eerste 20 jaar nachts altijd binnen gestaan. Deze luxe had hij bij mij helaas niet. Zonder 1 opmerking door de RDW geaccepteerd. We nemen nu dus afscheid van deze heerlijke auto met tal van voordelen: -Uitermate zuinig , LPI installatie (€1500) van 2013 met G3 op kenteken (wegenbelasting ca.€ 65,-p.m.) -Kosten van gas slechts 0,06 ct per km. -De 2.0 16 kleppen motor is heel soepel en trekt ook bij laag toerental goed op. -100% roest- en schadevrij -Technisch perfect: rijden, schakelen, koppeling, remmen, starten, sturen etc. -Laatste 2 jr vervangen onderdelen:hemeltje, radiator, 4 banden , accu, dynamo ,2 remschijven voor, uitlaat, voorruit (ca. € 1500) -Elektrisch: ramen , schuif/kanteldak (Hebasto) en spiegels -Aero: velgen, zijpanelen, lederen stuur en pookhoes en elektr. zijspiegels -Centrale deurvergrendeling -Carrosserie volledig nagezien, 0% roest,prachtige kleur: scarabee green, zeer beschaafd -Geen trekhaak, dus nooit gebruikt als trekwagen voor zwaar werk -Auto APK gekeurd tot okt. 2015, maar kan desgewenst met nieuwe APK worden geleverd. -Voordelig in verzekering i.v.m leeftijd van meer dan 20 jaar (ca. €200 per jaar) En de nadelen: misschien de kofferbak die voor 40% in beslag wordt genomen door de G3? Gezien de algehele staat van deze auto en de nieuwe LPG is de vraagprijs zeer redelijk. Iedere technische keuring door een officieel erkende instantie (bijv. ANWB of Saab-dealer) is toegestaan. De vraagprijs van € 4000, biedt enige ruimte tot onderhandeling. Liever geen inruil, maar alles kan overwogen worden. Op de foto ziet u niet dat er op de achterbumper nog 2 stripjes ontbreken. Die wil ik aanbrengen bij iets warmer weer, dan hechten ze.