Te koop: Suzuki DRZ-400SM, origineel Supermoto fabrieks af.
Deze DRZ is van het bouwjaar 2005 en heeft 28.631 km gelopen. Hij is in goede staat, zowel optisch als technisch, maar heeft hier en daar natuurlijk wel schuurplekken en krassen, zoals elke supermoto hoort te hebben naar mijn idee.
Tevens heb ik deze leuke motorfiets al iets meer dan 8 jaar in bezit! Inmiddels heb ik andere interesses en mag deze best wel "unieke" DRZ naar een ander baasje. Er is absoluut niet bespaard op deze motor, wat terug te zien is in de vele modificaties en zeldzame en dure upgrades!
Een kenner zal zien dat deze motor onder andere is voorzien van een zeldzame handgemaakte aluminium BL-ITALIA tank met RMZ-450 kappen. Het remvermogen is uitstekend dankzij de oversized SUPERMOTO remschijven van Motomaster, zowel voor als achter.
De motorfiets is bijna volledig uitgerust met dure ZETA-DRC aftermarket onderdelen.
De kroonplaten/triple clamps zijn volledig van ZETA in het zwart, net als de uitlaat (Barrel 4 Delta) dit is tevens een mooie korte uitlaat! Zeta voetsteunen, schakelpook en voetrem. De chainguards voor en achter zijn van carbon, ook van ZETA.
Roest ga je eigenlijk niet vinden op het frame. In 2019 is de motor namelijk volledig uit elkaar gehaald en is het frame, inclusief subframe en achterbrug, volledig gecoat in hoogglans zwart. Daarnaast staat de motor altijd binnen en wordt er eigenlijk niet mee gereden bij slecht weer.
De originele wielen zijn ook volledig aangepakt door GrizzlyWheels in Duitsland in 2019. Ze zijn volledig behandeld en gecoat in de kleur Candyred, de originele zilveren spaken zijn vervangen door nieuwe sterkere zwarte spaken en er zijn compleet nieuwe zwarte hubs geplaatst, inclusief nieuwe lagers.
De verlichting is ook aangepast: led-knipperlichten voor en achter. Aan de achterzijde zit een korte kentekenplaathouder met een ZETA-DRC achterlicht, en aan de voorzijde een led-koplamp van Supermofools. Deze led-lichtunit zit in een originele KTM-690 2020 lichtkap met bijbehorend supermoto-voorspatbord.
Dit zijn de belangrijkste punten op het gebied van uiterlijk. Niet elk onderdeel heb ik gespecificeerd, want dan ben ik nog wel even bezig. Motorisch is de Supermoto ook flink aangepakt en genereert hij ongeveer 45 tot 50PK.