Suzuki VS1400 project (4bak) met heul heul veel extrax27s

contact met mij op 28 EUR

Wegens het beeindigen van mijn motor hobby zet ik mijn geliefde VS1400 te koop.

Kenteken: MP-02-LD Het was de bedoeling dat ik hem opnieuw zou gaan opbouwen in mijn eigen stijl maar doordat je soms in het leven andere paden bewandeld komt het er maar niet van. Ik doe hem dan liever over naar iemand die er met net zo veel liefde is omgegaan. In de tijd dat ik er mee bezig ben geweest heb ik enorm veel spullen verzameld die allemaal mee mogen, allemaal in 1 koop. Onmundig mooie punten, m.a.w. wat is er allemaal aan gedaan?
• Alle framedelen zijn gecoat in gun metal grey met een flake er in, die mooi zichtbaar is als de zon er op schijnt.
• Alle chromen kappen zijn ontchroomd door Jansen chroom in Enschede en gecoat in mat zwart.
• De hele kabelboom is nagelopen en is opnieuw in elkaar gezet met als hart een moto gadget M-unit.
• De velgen zijn opnieuw gespaakt met RVS spaken en ook de naaf en velg zijn mat zwart gecoat wat mooi kleurt bij de RVS spaken. Deze moeten ook na 1500 km nog een keer worden nagedraaid! Let op dit is belangrijk!
• De kroonplaten zijn vervangen omdat de motor niet naar wens stuurde.Origineel was het plan om er een voorvork in te zetten van een VN1500, zodat ik 2 remschijven heb voor en niet 1.
• De drukgroep voor de koppeling is vervangen omdat de oude lekte.
• De koppeling is uitgerust met versterkte koppelingsveren voor meer koppel en om de slippende koppeling van een VS1400 tegen te gaan (zwak punt van deze motor.)
• De motor is orgineel een canadees model, maar de emissie canister is er af gehaald en er zit als vervanging carter ontluchting op het blok.
• De originele loodaccu is vervangen door een Lithium batterij. Deze is dus overal en onder elke hoek te plaatsen, waar een normale accu rechtop moet taan.
• Omdat de motor is uitgerust met een M-unit is het mogelijk om er alarm op te zetten.
• De motor heeft K&N open luchtfilters.
• Naast de luchtfilters is er ook een stage 3 kit aangebracht om te zorgen dat de verbranding optimaal is. Deze is op de testbank geweest en kwam op 78PK met 168NM koppel. Dit zorgt ervoor dat de motor op het achterwiel weg trekt als je te hard aan het gas trekt.
• Er zit een uniek uitlaat systeem van RVS op de motor handgemaakt door Mile Pajic Gendringen. Ik ben naar hem toe gegaan omdat ik geen standaard dempers wilde en ook geen blikkerig geluid. Hij heeft conussen in de uitlaatpijpen gelast om tegendruk te geven. Ik heb zelf bij de intruder club gereden, er is geen motor die zo klinkt als deze.
• Er zitten DB-killers bij voor de uitlaat om oom agent en ook de buurt tevreden te houden.
• Ik heb de motor uit elkaar gehaald met als doel hem helemaal weer opnieuw op te bouwen in mijn eigen stijl. Ik ben hier ondetussen al een flinke tijd mee bezig en het gaat te langzaam (lees staat stil). Alle bouten die slechte draad hebben zijn vervangen, draadgaten die niet goed liepen heb ik schoon gemaakt en de draad gerepareerd. Ook zijn alle oneffenheden weggewerkt.
• De kentekenplaat zit op een mooie sidemount die past bij de stijl van de motor.
• Het meeste electra is weg gewerkt op aluminium platen die in het frame van de motor zijn gemonteerd.


Nog meer onmundig mooie dingen m.a.w. Wat zit er allemaal bij:
• Extra stroomkabels van verschillende diktes.
• Extra connectoren om eventueel deffecte in de toekomst te vervangen.
• DB-killers
• Platen om forward controls van te maken.
• Voetsteunen die gedraaid zijn voor op de forward controls.
• 2 Harley standaarden.
• Originele knipperlichten en extra knipperlichten.
• Extra ''floodlights” deze worden nu gebruikt op het stuur als knipperlichten, om te checken of alles werkt.
• Extra kentekenplaat houder en extra achterlichten.
• Originele koplamp.
• Enkele (zit er bij) en Dubbele Koplamp Nieuw (gemonteerd).
• Cover voor het olifilter.
• Extra risers.
• Originele rugleuning.
• Tassenhouders en de beugels er voor.
• Noodverlichting voor bij pech en om als bijvoorbeeld achterlicht te dienen.
• Het originele gereedschapssetje.
• Extra slangen
• Extra KM-kabel (ik weet niet of deze nog functioneerd)
• Alle overige spullen die van de motor af komen.
• 2e blok voor de VS1400 (4bak) met ongeveer 110.000 km. Moet gereviseerd worden door een gebroken klep. De zuiger en klep hebben elkaar geraakt en zijn beiden stuk. Het plan was dit blok helemaal te reviseren en dan te wisselen voor het oude blok.
• Werkplaatshamdboek en onderdelenlijst.
• Voorvork van een VN1500 met as en remklauwen.

Minder mooie dingen m.a.w. Wat moet er nog gedaan worden.
• Electra moet worden afgemaakt.
• Stuur en schakelaars zijn nog nodig. (wat er op zit is tijdelijk, ik wilde een apehanger plaatsen.
• Zadel moet worden vervangen.
• Voor en achter spatbord moeten worden vervangen. (deze zijn doorgerot.)
• Tank moet worden bijgewerkt. (er zitten 2 hobbeltjes op na het coaten)
• De uitlaat moet heel iets recht gebogen worden. (een klein ongelukje in de schuur zorgde er voor dat hij iets verbogen is. En ja daar lag ik onder.)

Momenteel word nog gezocht naar een storing in het electra, alles funtioneerd maar de bougies vonken niet. Zodra dit is opgelost zal deze zin verdwijnen. Eventueel tegen meerprijs is het mogelijk beide krikken over te nemen. De grote krik kan los en met plaat gebruikt worden zodat je een tafel hebt voor bijvoorbeeld het motorblok. Alleen als hele set te koop, ook niet gaan vragen of aparte verkoop mogelijk is. Vraagprijs inclusief krikken 3850,-
Vraagprijs exclusief krikken 3550,- Bieden mag, maar op onzin biedingen wordt niet.

Locatie: Gelderland - Aalten

Toegevoegd op 8 dagen geleden en vervalt op 30 September
Advertentie id: 1959712
    [ ]     46 bezoeken