Tahiti Ketch 42 voet

32.500 EUR

Als je er niet van houdt dat je veel complimenten krijgt over deze boot dan is deze unieke boot met zijn bijzondere interieur niets voor jou.

De geschiedenis:
De boot is ontworpen door John G. Hanna rond 1920-1930 en sindsdien over de hele wereld nagebouwd.
Deze boot is in 1980 in Amsterdam gebouwd van 5MM dik staal. Totale lengte is 12,8 meter, waarvan de romp 10 meter is, de breedte is 3.10 meter en de diepgang is 1.60 meter. De eerste eigenaar heeft de boot tot ongeveer 2010 gehad en daarna is de boot door de 2e eigenaar flink verwaarloost. De derde eigenaar kocht de boot in 2019-2020 en heeft de boot maar even gehad, ikzelf (4e eigenaar) heb de boot in 2021 gekocht en sindsdien heb ik de boot al flink opgeknapt maar er moet nog wel een en ander gebeuren.
(de 3e eigenaar heeft een diktemeting laten uitvoeren in 2019 en daaruit bleek dat op zowat alle plaatsen de boot nog steeds 5MM dik is en op een enkele plaats 4.6MM dik, in 2023 heb ik het onderwaterschip gedaan en er was geen enkele roestplek te bekennen)
Het interieur is opgeknapt ( alle afbeeldingen zijn handgeschilderd door kunstenares) en verbeterd en zo goed als klaar, alle verstagingen zijn in 2023 vernieuwd door een professioneel bedrijf en de vallen zijn zowat allemaal vernieuwd. Het rolreefsysteem is vervangen door een furlex, volledig gereviseerd en geplaatst door de riggers met het vervangen van de verstagingen.
Er moeten nog nieuwe luchthappers geplaatst worden (zitten erbij), de patrijspoorten moeten allemaal opnieuw erin gezet worden (materiaal aanwezig) en het hele dek moet opnieuw geschilderd worden (meeste verf aanwezig)
Ik heb een atoms windvaan geplaatst en een 115 watt zonnepaneel geplaatst die alle apparatuur van stroom voorziet, er is geen koelkast aan boord.
Accu’s zijn vervangen in 2021, startaccu 100AMP semi-tractie, huishoudaccu 125 AMP deep cycle.
Verder heb ik alle apparatuur vervangen, bijboot aangeschaft en nog veel meer onderhoud gepleegd, ook zijn alle afsluiters in 2023 vervangen)
De motor is een Nanni 30PK dieselmotor 4 cylinder die geweldig loopt en geen olie verbruikt, de schroefas is watergesmeerd.

De dieseltank is 100 liter, de watertank is 400 liter, de gasbun is vernieuwd in 2023 en er kunnen nu 2 flessen gas meegenomen worden, dus zonder zitten behoort tot het verleden.
Er is een rookmelder geplaatst, een gasmelder (2024), een koolmonoxidemeter en een wateralarm die een zoemer geeft binnen en een licht buiten.
Massteps in beide masten zodat je alles zelf kunt doen, (ook bootmansstoel en valbeveiligingen zitten erbij))
De potkachel is gereviseerd en aangesloten op de hoofdtank en werkt perfect, ook in de winter is het lekker warm zonder dat deze veel verbruikt.
De kussens van de leefruimte zijn in 2023 vernieuwd.
Alle kastjes zijn aan binnenzijde opnieuw geschilderd en ook het staal onder alle vloerplaten is opnieuw geschilderd.
Anker heeft een ketting van 50 meter Met ankerlier die ook gereviseerd is en er is een 2e anker aanwezig met 30 meter ketting, ook is er nog 50 meter dynema touw van 18MM dik aanwezig voor het hele diepe ankeren.
Als extra ook nog een 16 kilo zwaar ankergewicht om aan de ankerketting te laten zakken zodat nog meer het anker niet zal gaan krabben in slecht weer.
Alle electra is waar nodig vervangen en geordend.
Alle lampen zijn vervangen door led en er zijn lampen bijgeplaatst voor sfeer en/of functie.
Documentatie en handleidingen zijn aanwezig.

Alhoewel dit een ketch is is deze boot goed single-handed te varen.
DEZE BOOT STAAT GEREGISTREERD BIJ HET KADASTER, HYPOTHEEK IS DUS MOGELIJK, EEN ZEEBRIEF AANVRAGEN KOST WEINIG MAAR OVERDRACHT VINDT PLAATS VIA DE NOTARIS. OP VERZOEK VAN KOPER KAN IK DE BOOT OOK LATEN UITSCHRIJVEN.
Ikzelf woon nu op deze boot en ik heb geen thuishaven, tot oktober lig ik op het Grevelingenmeer, daarna zoek ik een haven om te overwinteren.
Lijst van spullen die erbij zitten met aankoopdatum.
Marifoon: Icom M330GE DSC (2021)
Handmarifoon: Standard Horizon GX 1400E DSC (2021)
Accuconditiemeter: Nasa Clipper BM 2 (2021)
Epirb: Ocean signalME (2023)
Ais met eigen marifoonantenne: Ocean Signal ATB1 transponder NMEA 2000 – NMEA 0183 (2021)
Navtex: Nasa Clipper Easy Navtex, deze kan op518 & 490 KHZ berichten ontvangen (2021)
Omvormer 600 watt (zat erbij met aankoop, is aangesloten en werkt perfect)
Zeeanker met 230 meter18MM dik touw (2023)
Windmeter Nasa clipper (2024, nieuw in de doos)
Dieptemeter (sensor vervangen in 2024 maar deze werkt nog niet goed)
Last watch II (geïmporteerd uit Amerika, dit is een wekker waarvan je gegarandeerd wakker wordt of zo in te stellen dat je niet in slaap zult vallen, (2024))
Radar (Raytheon, zat erop bij aankoop en werkt perfect)
Noodsignalen: Coastalwaterdichte container met extra rook en lichtsignaal (2024)
Dinghy Aquaparx 2 personen met 2e hands fluistermotor maar met nieuwe 105 AMP deep cycle accu in nieuwe accubak met indicator aan buitenzijde.
Stuurautomaat (seatalk autohelm ST4000, deze werkt wel maar het electronisch kompas moet opnieuw aangesloten worden en de automaat gekalibreerd)
Verder zitten er nog veel meet spullen bij zoals verrekijker met ingebouwd kompas, peilkompas, dieselfilters, grote schuimblusser, impeller, oliefilters, gereedschap, extra zeilen, reserve startmotor en v-snaar, veiligheidsspullen, verf en verfspullen, reserve waterpomp, wasdekpomp, ongekeurd reddingsvlot in koffer, enz enz enz.
Deze boot is zo goed als klaar om ermee de wereld over te zeilen (hoeft niet) wat ook mijn bedoeling was maar ook nu spelen de omstandigheden parte zodat dit voor mij niet meer haalbaar is, ik had de boot graag willen houden maar omdat ik midden in brabant woon, te weinig vakantie heb en te ver moet rijden om de boot bij te houden kan ik er te weinig plezier mee beleven.
Taxaties, diktemetingen en inspecties mogen allemaal van mij maar degene die dit wil betaalt de kosten daarvoor en geeft mij een kopie van de bevindingen.
VOOR DEGENE DIE NOG VRAGEN HEBBEN KUNNEN MIJ HET BESTE.

Locatie: Noord-Brabant - Gemert

Toegevoegd op 3 uur geleden en vervalt op 20 September
Advertentie id: 2013925
    [ ]     36 bezoeken