Te koop Honda CB 750 Cafe, topstaat, extra foto039s

5.950 EUR

Motortype: CB 750
Bouwjaar: 1978
Taxatierapport IDEX: € 10.800,- (5 jaar geleden en sindsdien ongeveer 4000 km gereden)
Km stand: circa 59.500 km
Vermogen: 68 PK aan achterwiel
Verbruik: 1:19 gemiddeld
Oliedruk: conform specificaties fabriek
Frame nummer: CB750G-1012946 (frame is van F2, dikkere buizen=beter weggedrag)
Motor nummer: CB750E-2546564 (blok is F1)

Te Koop, Honda CB 750 cafe.
Bijzondere cafe racer te koop, tot in de puntjes onderhanden genomen, eigenlijk is enkel het onderblok niet gedaan maar dit was dan ook totaal niet nodig.
Logboek aanwezig en aantoonbaar voor ruim € 9.200,- geinvesteerd.
Aan deze motor zijn de onder andere de volgende zaken vervangen/werkzaamheden uitgevoerd:

Motorblok

-Alle pakkingen zijn vervangen en uitgaande keerringen
-Uitlaatkleppen zijn na inspectie vervangen
-Kleppen zijn allemaal opnieuw ingeslepen, inlaatkleppen ontkoold/gereinigd
-Distributieketting is vervangen voor zwaarder type (tsubaki)
-De geleiderrol van de spanner distributie is vervangen
-Carter is overgespoten
-Cilinders gestraald en gespoten
-Cilinderkop gestraald en gespoten
-Alle kruiskopbouten van de blokdeksels vervangen voor Pro-Bolt aluminium bouten
-Bout oliefilter is vervangen
-Alle deksels zijn gepolijst
-Blok is op het primaire oliekanaal voorzien van een oliedrukmeter
-Ontsteking is vervangen door een elektronische
-Bobines zijn vervangen door 3,5 ohm types met losse kabels (hogere ontsteekspanning)
-Bobine kabels en bougiekappen vervangen (NGK)
-Elektronische ontsteking
-Blok heeft eerste overmaat zuigers (gedaan door vorige eigenaar)
-Zuigers ontkoold
-Nieuwe zuigerveren en olieschraapveren, alle slots netjes op 120 graden
-Olieleidingen vervangen naar de dry-sump

Carburateurs

-Alle carburateurs zijn gereinigd
-Alle carburateurs zijn voorzien van een revisieset (Keihin), nieuwe pakkingen, naalden etc.
-Inlaatrubbers zijn vervangen voor nieuwe inclusief de klemringen
-Luchtfilters alle origineel K&N dus hoeven nooit meer vervangen
-Verschillende delen zijn gepolijst
-Bedieningen en andere delen opnieuw gegalvaniseerd
-Alle bedieningskabels vervangen
-Motor is bij Hilltech (kaatsheuvel) afgesteld op de Dyno jet, mooie gasreactie


Spuitwerk

-Al het spuitwerk is uitgevoerd door GL Paints uit Oud Beijerland
-Supersporttank verlast, voorzien van andere vuldop met mechanische benzinemeter
-Tank en zijkappen gespoten, tank voorzien van originele honda wings oude stijl
-Kontje gespoten
-Frame gespoten (geen poedercoat, alles natte lak)
-Er zijn inmiddels ook originele emblemen van Honda op de zijkappen gemonteerd

Rijwielgedeelte

-Voorvork binnenpoten zijn vervangen voor nieuwe originele F1 binnenpoten
-Nieuwe Wilbers binnenveren
-Voorvorkkeerringen etc. vervangen
-Voorvorkonderpoten geshaved en opnieuw gespoten
-Binnenpoten zijn voorzien van harmonika rubbers voor klassieke look en bescherming chroom
-Achtervering is vernieuwd
-Lagering van achtervork is vervangen van bus lagering naar naaldlagers (bus kan bijgeleverd worden)
-Velgen zijn gestraald en zwart gepoedercoat
-Spaken vervangen door RVS dubbelbutted (dikkere spaken)
-Naven gepolijst en deels gespoten (achternaaf)
-Rubberblokken in achternaaf vervangen
-Nieuwe banden voor en achter (bridgestone Battlax 100/90-19 voor en 130/80-18 achter)
-Voor een dubbele schrijfrem gemaakt
-Remmen voor gereviseerd, nieuwe pakkingen en remzuigers
-Remslangen allen vervangen
-Hoofdremcilinder voorrem gereviseerd
-Achterrem aangepast (dubbelzuiger) en gereviseerd (enkel de pakkingen, remzuigers waren goed)
-Hoofdremcilinder achterrem gereviseerd
-Oliereservoir achterrem vervangen door Rizoma exemplaar
-Voorspatbord aangepast, 2e klem gemaakt voor de remleiding
-Voorspatbord is 3 laags gepoedercoat, rubbersblokjes vervangen van de steunen en RVS bouten/moeren
-Ketting en tandwielen vervangen, voor 16 tands tandwiel voor sneller optrekken/bocht uitrijden
-Kettingkast voorzien van 3 laags coating

Diversen

-Draadboom vervangen
-Bekabeling door M-stuur
-Spiegels zijn ducatie classic bar-end
-Nieuwe koplamp inclusief ophanging
-Bediening symmetrisch gemaakt (dus schakelaars aan het stuur zijn gelijk)
-Tellers hebben aangepaste wijzerplaten (teksten Cafe etc.) zijn dichtgemaakt door instrumentmaker met nieuwe RVS ringen
-Knipperlichten vervangen
-Koplamp vervangen
-Rubbers om binnenpoten voorvork
-Zitje is zelf ontworpen en gemaakt van polyerster (door Ruyg), zadel is sky bekleding
-Uitlaatdemper is volledig RVS (BSM demper) en met verwijderbare DB killer
-Uitlaatcollector is nieuw evenals uitlaatdeel achter de collector
-Uitlaatbochten zijn bestaand en waren nog prima, dubbelwandig met venturi werking
-Thermotec-tape om uitlaatbochten

En nog een aantal zaken die ik vast vergeten ben, afdekhoes (ventilerend en met vilten binnenzijde) is inclusief

Reden verkoop is dat ik met de opbrengst een ander motor wil.




Locatie: Noord-Holland - Huizen

Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 31 October
Advertentie id: 745295
    [ ]     1479 bezoeken