Te koop Victoire 855 (1992) - winterklaar

23.500 EUR

Te koop onze mooie Victoire 855. Een betrouwbaar, zeewaardig schip van een bekende Nederlandse ontwerper en van een Nederlandse werf. Van de 855 zijn ongeveer 34 schepen gebouwd en deze komen niet vaak op de markt. Schip is in principe vaarklaar voor het komende vaarseizoen, maar staat nu op de kant voor de winterstalling met de mast naar beneden.
Een handzaam schip dat zich goed laat manoeuvreren en ook goed alleen is te varen. Prima zeileigenschappen en prettige vaareigenschappen, zowel op zee als op het binnenwater.

Victoire 855
Bouwjaar: 1992
Ontwerp: Dick Koopmans
Bouw: Victoria werf

Lengte: 8,55 m
Breedte: 2,72 m
Diepgang: 1,20 m
Doorvaarthoogte: 12,40 meter
Gewicht: 3.000 kg
Ballast: 1.400 kg

Binnenbetimmering: gelakt teakhout

Indeling van voor naar achter: zelflozende ankerbak, voorkajuit met tweepersoonsbed in V-opstelling (lengte 1,9 m), één legkast en één hangkast. Onder het bed de RVS watertank en extra bergruimte. Voorkajuit is afsluitbaar met de kastdeuren. Vluchtluik naar voordek. Kajuit met twee langsbanken. Eén langsbank is bruikbaar als bed met een doorsteek in de legkast. Onder en achter de banken veel bergruimte. Deels klapbare eettafel in vaste opstelling.
Aan bakboord in langsopstelling een kleine kaartentafel met instrumentenpaneel en wegklapbare kruk. Aan stuurboord de kombuis in L-vorm. Spoelbak met elektrische waterpomp, cardanisch opgehangen twee-pits spiritus kooktoestel (2021). Kastjes boven aanrecht en er onder. In het aanrecht een geïsoleerde koelbox. Aan bakboord een afgesloten toiletruimte met wasbak. Achter de kombuis aan stuurboord een brede hondenkooi die ruimte biedt voor twee (lengte 2 meter). Onder de trap naar de kuip zit de motor met daarachter onder de kooi de RVS dieseltank. Naast de motor de accuruimte met twee accu's.
Ruime zelflozende kuip en sprayhood. Met teak ingelegde kuipbanken. Aan bakboord een ruime bakskist die helemaal tot achterin doorloopt. Op het achterschip aan stuurboord een zelflozende aparte gasbun. Aan boord is geen gasinstallatie dus wordt momenteel gebruikt voor schoonmaakmiddelen ed..

Polyester romp met dek en opbouw. Gelcoat ziet er nog goed uit en romp is osmosevrij. Hier en daar boven water kleine reparaties.
Vinkiel van gietijzer
Doorgestoken roer met helmstok met verlenger (2022)
Berghout rondom van teak met RVS strip

Motor: Volvo Penta 2002 BT HE LD (1992), 18 pk
Koppeling en motor met kabelbediening
Saildrive
Tweebladige klapschroef (2021)
RVS dieseltank, ongeveer 40 liter

Drinkwater met elektrische pomp, RVS tank ongeveer 75 liter

Veiligheidsvoorzieningen:
Marifoon (Sailor)
Vetus Gas detector
Brandblusser
Blusdeken
LED Noodlicht
Hand- en elektrische bilgepomp
Brandblusinstallatie in de motorruimte
Reddingsboei met reddinglicht aan de railing achterop
Op dek de mogelijkheid een reddingsvlot te plaatsen
Anker met ankerlijn
Zeerailing met rvs draad
Instapmogelijkheid in de voor- en achterpreekstoel.
Opklapbare zwemtrap van RVS.
Dekluik in de voorkajuit.

In de kuip boven de kajuitingang windmeter, dieptemeter, GPS repeater, magnetisch kompas, snelheidsmeter

Apparatuur: Sailor Marifoon (antenne in de mast), GPS (antenne achterop), windmeter (gever in de mast is stuk), dieptemeter, log/snelheidsmeter, autoradio, navigatieverlichting. Digitale klok, barometer en hygrometer van Weems & Plath, AIS Transponder (nog niet geïnstalleerd).

Twee accu's en Victron acculader met walaansluiting, voltmeter bij de kaartentafel.
Boordnet is op 12 volt
Elke binnenlamp heeft een eigen schakelaar
Handbediende lenspomp
Onderwatertoilet met vuilwatertank
Originele documentatie aanwezig incl. recente BTW verklaring.

Zeilen: twee vrijwel nieuwe grootzeilen (12,1 m2) met 2x reefmogelijkheid, zeillatten
Twee keer fok 1 (9,4 m2)
Stormfok (5,3 m2)
Fokken met leuvers (schip heeft dus geen rolgenua)
Spinnaker (55 m2) + spiboom
Destijds is gekozen voor een iets zwaardere mast en iets zwaarder uitgevoerde verstaging. Vaste en lopende lijnen allen in goede conditie.
Twee lieren voor de genuaschoot en twee lieren in de kuip voor de vallen. Vallen ed. naar achteren geleid.
Huik voor het grootzeil (blauw is verschoten in de zon, maar staat is verder goed)
Zonnetent

Meerlijnen en 4 stootkussens (2022)
Pikhaak
Dekborstel (2022) en puts (2022)

Vaarklaar: Schip wordt in verkocht met de complete uitrusting, gereedschap, schoonmaakmiddelen, lijnen, reserve materialen, bestek, borden, etc.. Dus een vrijwel complete vaarinventaris. Opstappen en wegvaren. 

Uitvoering met de ondiepe kiel waardoor een groot vaargebied op de Nederlandse binnenwateren en daarbuiten toegankelijk is.

Prachtig en zeewaardig schip met een aantoonbare geschiedenis. Altijd goed en professioneel onderhouden. In de winter werd het schip altijd op de wal gestald.
De motor is wat oud en rookt wat witte rook, zoals de meeste oudere Volvo Penta motoren. Zij heeft ons nooit in de steek gelaten. Accu's zijn goed en sterk.

Onderwaterschip is in maart 2024 voorzien van nieuwe antifouling en wordt komend voorjaar weer opnieuw in de antifouling gezet. In 2021 is een nieuwe klapschroef gemonteerd en zijn nieuwe motorsteunen/trildempers gemonteerd.

Schip lig in een jachthaven centraal in de Randstad langs de Staande Mastroute. Noordzee, IJsselmeer en Zeeland zijn in één dag bereikbaar. De winterstalling en terug het water in en de mast terugzetten zijn al betaald. Dus u ligt hier nog gratis tot midden april.

Minpunten: het is een ouder schip en behoeft hier en daar modernisering, maar dat is natuurlijk deels persoonlijk. Oudere, maar goed werkende, motor. Het houtwerk buiten moet opnieuw gelakt of in de olie gezet. Geen rolfok. Hand bilgepomp moet nagekeken, elektrische nog niet gemonteerd.

Wij doen haar weg omdat onze zoon wedstrijden vaart en wij daardoor nauwelijks nog tijd hebben om zelf te varen. Naar onze mening moet een schip varen. Bezichtiging en elke keuring is natuurlijk mogelijk.

As-is en wij willen graag verkopen. Omdat er hier en daar nog wat werk is, hebben wij de prijs in onze ogen scherp gesteld. Voor de snelle beslisser. Over de prijs worden wij het wel eens en inruil van schip of auto is bespreekbaar.
Schip ligt op dit moment op de kant voor de winterstalling en de mast ligt plat. Proefvaart is dus niet mogelijk, maar elke inspectie op de wal.

Locatie: Zuid-Holland - Maasland

Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 23 January
Advertentie id: 2093426
    [ ]     37 bezoeken