T.K BMW R100(ex)rt mod.jr. 1979. veel onderdelen.

0 EUR

Ivm. ziekte bied ik aan mijn:
BMW R100 (ex) rt nu omgebouwd naar "naked" uitvoering. van 1978.
(Modeljaar 1979).
Incl. veel reserve onderdelen, gereedschap, werklaatshenboek, etc.
(zie de foto's).
Blok, en framenummer van de motor zijn gelijk.

Het betreft dus een 70 pk versie (de zwaarste versie 2V motor), omgebouwd naar een naked versie met alle toenmalig verkrijgbare originele technische accesoires. Dus met schijfrem achter, kickstarterset, valbeugelset, oliekoelset, de complete meterset, stuurdemperset, etc.
Een 70pk versie in deze configuratie is in deze modeljaren nooit door BMW geleverd. Maar bied waarschijnlijk wel de ultieme nakedbike van deze jaren. Vandaar deze configuratie.

Diverse onderdelen zoals oliekoelset, valbeugelset, reserve klokje, en nogal wat kleiner spul,  zijn dus nog nieuw in de doos bij de motor. De nieuwe oliekoelset is van het type met een termostaat.

Door m'n ziekte kan ik nauwelijks meer rijden op m'n motor, en dus gaat "het leuke" er jammer genoeg voor mij een beetje af.

De motor is door mijzelf omgebouwd naar een naked uitvoering waarbij zoveel mogelijk gebruik is gemaakt van originele onderdelen. Enkele wat kleinere uitzonderingen zijn daarbij alleen gebruikt om de motor te upgraden.
Wat is er zoal aan de motor gedaan. O.a,
- Ivm plaatsen van een kickstarterset is de versnellingsbak  onder handen genomen. Onderdelen van de kickstarterset waren nieuw muv. het achterdeksel van de bak. Hierbij is de bak gelijk maar geheel voorzien van nieuwe keerringen, en waar nodig lagers. De bak is  upgradet met een extra zwaar eindlager met een extra kogellager, en een kogellagertje als schakelrollertje ipv. een kunststof rollertje. Deze klus is gedaan door een professional ivm het opnieuw uitvullen van de bak.
Aan de splines van de ingaande as van de versnellingsbak was wel te zien dat de motor zo rond de tellerstand heeft gereden.

- Distributieset is compleet vernieuwd. Klopt wel bij deze tellerstand.
-Nieuwe stuurdemper
-Voorvork is inwendig geheel gereviseerd, en qua veren upgradet met progressieve veren van Hyperpro. (De originele rt veren zijn aanwezig.) Plus een voorvork stabilisator  van Tarozzi wegens betere instelbaarheid. 

- Zowel de voorrempomp, als ook de achterrempomp zijn vernieuwd, alsmede de remklauwen gereviseerd. Als upgrade zijn alle remslangen vervangen door "stahlflex" achtige exemplaren waardoor de remmen "harder" aanvoelen.
- Het binnenwerk van de Carbs is aangepakt. (Lees nieuwe gasnaalden, sproeiers, vacuum membramen, vlotters, en afsluitnaaldjes. Los een nieuwe set lucht schuiven + nog enkele reserve onderdelen.
- Nieuwe stuurschakelaars. (Met leesbare tekst en tekens)
- De ontsteking is nog origineel met contactpuntjes, echter wel vernieuwd. Evenals nieuwe bobines, en bougiekabels, en bougies
- De cockpit is vervangen door een erg net ruil exemplaar ivm. interne waterschade. De oude kilometerteller is aanwezig ivm. de tellerstand van de motorfiets.
- de motor is voorzien van een "comfortzadel" deze zit een stuk beter dan een originele.
- De motor is voorzien van een snelkoppelsysteem voor de acculaders van BMW, en voor de optimate laders. Een Optimate 3 sp druppel lader zit bij de motorfiets. 
- de motor is voorzien van een set zeer nette roestvrije instelbare Koni achtervering. Inclusief verstel sleutel.
- stuur is nieuw van Magura deze is iets breder dan een origineel exemplaar. Het originele rt stuur is aanwezig.
- Een nieuwe tankdop waarbij er een 1 sleutelsysteem voor de motor is ontstaan. Dus contact, zadel, en tank sloten op 1 sleutel. Alleen stuurslot apart.
- Uitlaatdempers ( origineel zeuna type 40mm. doorsnede zijn erg netjes, en roestvrij.) Uitlaatbochten hittebestendig zwart gespoten.
- de motor is voorzien van een periode correcte boordgereedschapsset.
- Er is zelfs een originele bandenpomp aanwezig plus een origineel "nieuw"
service boekje van de r100rt van 1979.
-Voltmeter nieuw, en een nieuw reserve klokje aanwezig.
- Accu nieuw (voorjaar 2014) origineel BMW.
- Banden slechts enkele honderden kilometers mee gereden.
(Ondertussen wel enkele jaren oud.)
- Natuurlijk zijn de stepjes voor een achterpassagier ook aanwezig.
Bij de motor zit  o.a.ook een erg nette 2e reserve tank, plus de originele, een reserve achtervork, plus een reserve voorspatbord (De huidige heeft wat lakschade, en is niet zo mooi meer.)
- Bij de motor zit ook een nette reserve achterkant van een koplamp.
De huidige is qua (krimp)lak niet zo mooi meer.
Technisch is de motor bijna af. Hoewel de draaipunten van de middenbok  nog moeten worden aangepakt, evenals de schroefdraad van het aftappunt van de cardanklok.
De cilinderkoppen zijn nog origineel en dus nog niet omgebouwd naar loodvrij. Rij je echter niet erg veel is dit niet nodig. en voldoet de motor prima.
Laat je de koppen  ombouwen naar loodvrij, vernieuw dan ook even de stoterstangbuisjes, en 1 of 2 klepstelboutjes.

Naast de boven genoemde reserve onderdelen zijn er ook nog tal van onderdelen bij de motor voor als je de motor evt. na een spuitbeurt weer wil opbouwen. Denk hierbij aan nieuwe logo's, decalls, en tal van nieuwe boutjes, rubbertjes, etc.
Naast de reserve onderdelen zijn er ook nog enkele stuks (speciaal)gereedschap bij de motor. Denk aan een bronzen uitlaatwartelsleutel(Hobbyist), een platenkrik, zelfs een carburateur synchronisatieset, als ook een ontstekings afstellamp (stroboscoop lamp) (Gunson).
Een Werkplaatshandboek (Peters), en een nagenoeg nieuwe motorhoes.

Een kenner heeft inmiddels vast al wel gezien dat er enkele nieuwe onderdelen inmiddels niet meer te verkrijgen zijn.
Alle rekeningen van mij zijn aanwezig.

Je kunt de motor dus prima zo rijden.
Of in een nieuwe kleur naar keuze laten spuiten. Nagenoeg alle onderdelen om de fiets na spuiten weer op te bouwen zijn aanwezig.
De motor is zelfs een prima basis voor een caferacer  project.

Vooralsnog wordt de complete motor + onderdelen in 1 koop aangeboden,
en staat bij mij thuis verwarmd binnen in Bodegraven. (zie de laatste 2 foto's.)
Prijs nader overeen te komen, maar ik denk aan een bedrag zo richting de euro 2900,-
Wil je meer weten van de motor, mail, of bel me dan gerust.

Groetjes,.




Locatie: Zuid-Holland - Bodegraven

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 17 August
Advertentie id: 333677
    [ ]     706 bezoeken