Na lang twijfelen heb ik besloten mijn (bijna) afgemaakt café project te verkopen.
De reden is dat ik toch liever choppert (heb deze ook al langer dan de caferacer) en 'de zit' is helaas voor mij te vermoeiend ivm.rug.
Het project begon ook lang geleden en had toen ook nog geen rugklachten.
Hierdoor ontbreekt mij ook de motivatie om er nog verder enthousiast mee bezig te zijn. Ik zal er dan waarschijnlijk toch niet/nauwelijks op gaan rijden.
Het is geen groot project, alles zit erop en motor rijdt in principe met niet al teveel werk.
Nog te doen is nw accu, achterrem slang erop (mss remklauw gangbaar maken) en wat dingen nalopen hij staat inmiddels 2 jaar zo goed als stil. Wel af en toe nog gestart.
Voor de zekerheid zou ik dec nogcarb. ultrarsoon laten reinigen. Ze zijn uit elkaar geweest en gereinigt (niet ultrasoon) maar dat is ook 4 jaar geleden. Daarna mss totaal 400km meegereden. Dit waren meer testritten.
Wat is er zoal aan is gedaan:
- kompleet uit elkaar geweest (behalve motorblok)
- Voorvork, voorwiel en remmerij van een Yamaha Thundercat 600 1998
- komplete achterbrug swap van een Yamaha XJR1300 (2006) incl. velg/band en remklauw
- achterschokbrekers Yamaha XJR1300 (2006)
- racestuur gold edition
- koelslangen vervangen (blauw)
- nw bougies /olie/oliefilter (2jaar geleden)
- nw. ketting en tandwielen
- nw. gele koplamp
- nw. benzinekraan
- achterkant frame licht aangepast
- dubb. led achterlicht
- Kawasaki Z1000 uitlaatdempers (4)
Voor de komplete swap vd achterbrug is ook een speciaal offset voortandwiel (8mm off) gemaakt ivm. bredere kettinglijn. Achterband is nu ook een 180 staat erg dik!
Op dit moment ben ik ermee bezig, zodat hij iig weer start en je weet dat het blok ook gezond is.
Om ermee echt te rijden zul je wél ea na moeten lopen en hij kan dus niet rijdend naar huis ivm. ontbreken achterremslang en mss nog niet een soepel lopende motor.
Het gaat dus om een op zich al zeldzame Yamaha F(Z)X 700 van 1987
Blok is een 700cc 20kleps 4 cilinder met 82pk, dat is op zich zeer nog steeds zeer vlot!
Ik heb ee ook nog een Yamaha FZR1000 motorblok bij, dit blok heeft nog de aparte oliekoeler (dit is dus NIET een exup blok). Het blok is van 1987.
De bedoeling was om het 1000 blok eronder te hangen, is namelijk (bijna) plug & play.. Nog meer fun met 130pk..
Het 1000cc blok liep goed echter is bij vervangen van 1 vd bougies 1 afgebroken, deze zit dus nog in de cilinderkop.. Gelukkig had ik hem nog niet ingebouwd.
Al met al, er zit dus veel potentie in dit project(je) en je kan er dus nog alle kanten mee op. Mooi winterproject!
Helaas is voor mij de motivatie grotendeels weg. Tis niet anders.
Foto's zijn van vorig jaar, hij is inmiddels wel stoffig geworden..
Locatie: Utrecht - Leusden
Toegevoegd op 22 dagen geleden en vervalt op 1 December
Advertentie id: 2058703
[ ]
72 bezoeken