Voordelig en compleet schip, met wat werk er nog aan
4.000 EUR
Buitenkans C&C 27/ K 27
Omdat ik ben gaan wonen in het buitenland, verkoop ik met pijn in het hart mijn C&C 27 Mk 1/ K 27 zeilschip. Graag vertel ik over dit mooie schip en bied ik u deze buitenkans om voor een lage prijs een fantastisch schip aan te kunnen kopen.
Aanbieding
Ik heb dit schip 2 jaar geleden kunnen kopen, met het idee haar verder op te knappen, aan te vullen om een oceaangaand zeilschip te kunnen hebben. Dat is me voor een heel eind gelukt, maar nu doordat ik in een ander land woon en andere doelen nastreef, niet meer handig. Graag vertel ik meer over het ontwerp, het schip en waar het nu met haar staat. Het schip heeft lang geen eigenaar gehad en er moet op verschillende terreinen werk aan verricht worden. Dit komt terug in de lage prijs en maakt tegelijk met de uitgebreide inventaris en uitbreidingen die ik daar aan toe heb gevoegd dit tot een uitgelezen kans voor een nieuwe eigenaar.
De C&C 27
Het ontwerp, de C&C 27 mk 1 is vrij onbekend in Europa. In Canada is het echter het meest populaire ontwerp van de jaren ‘70, ‘80 en ‘90, toen de grote zeilverenigingen van Canada besloten om gezamenlijk voor dit ontwerp kozen om tegen elkaar te kunnen racen. In Canada varen meer dan 1000 van deze schepen.
De sailspecs vind u hier:
SailboatData.com - C&C 27 MK I Sailboat
De C&c 27 Mk1 kwam vroeg jaren 70 op de markt en is origineel ontworpen als oceaan gaande Racer/Cruiser. Het combineert excellente vaareigenschappen en rompvorm, met een ruim en hoog interieur, zodat het beste van twee werelden bij elkaar komt. Het ontwerp wordt naast het elegant en effectief gevormde onderschip gekenmerkt door een brede negatieve achtersteven {dus een ~vorm) met een kuip die tot aan deachtersteven doorloopt, waardoor het hoge dekhuis, dat vroeg op het voordek begint, het een interieur geeft, dat eerder aan een 33-voeter doet denken als je er in staat. Je kan er met 3 tot 5 personen in slapen.
Dit schip is een Korneuburg 27, de K 27, wat een exacte kopie is van de C&C 27, gebouwd door de Weense werf Korneuburg, die er ongeveer 70 van hebben gebouwd. Het schip is in Europs ook door een Engelse werf gebouwd die er ongeveer 150 van hebben afgeleverd.
In Europa is dit schip van de Canadese bouwers C&C ( ) minder bekend. Het schip heeft zijn faam in vooral Canada en de VS en werd in haar tijd als zeer vooruitstrevend gezien. Veel ontwerppunten komen dan ook terug in de ontwerpen van andere bouwers in de jaren 80 en 90.
Het schip zelf
Toegespitst op dit schip, heb ik het twee jaar geleden kunnen kopen.. Ik ben het gaan updaten en heb oa naast de 2 bestaande lieren, 2 mooie messing lieren toegevoegd om het van een mast-hijser naar een kuip-hijser en rever te kunnen maken. Hiervoor heb ik ook 2 Valgeleiders voor op het dek vanuit de mast en 2x2 Lewmar Valstoppers aangeschaft. De lieren zijn geinstalleerd, de valgeleiders en -stoppers nog niet, dat zal nog gedaan moeten worden.
Inventaris
Het schip heet een uitgebreide inventaris met naast de Sea—— Dieptemeter, een wat ouderwetse maar juist daarmee zeer krachtige marifoon en daarnaast zelfs een Furuno Radar, nog nooit gezien op een 27-voeter, deze heeft het. Wel is de kabel naar de dome doorgesneden toen het schip de berging in ging. Dit moet aangesloten worden. De terminal doet het wel.
Inventaris:
Dieptemeter
Marifoon
Radar Furuno
Autohelm Stuurautomaat ST 4000
Electrisch Fornuis
WC
Kompas
Lieren en extra lieren
Vallopers
Valstoppers
Lazy Bag
3 Ankers
Driekleuren Toplicht
Uitgebreide Scheepsdocumentatie
Motor
Voor wat betreft de motor is de Farymann A40 eruit gehaald. Als alternatief heb ik hiervoor een Yamaha 9.9 viertakt, van de eerste generatie, deze is gereviseerd en kan geinstalleerd worden. De Yamaha motor loopt nu goed, heeft een electrische start en is bijzonder omdat het niet alleen een langstaart is, maar een XL Langstaart. Deze heeft mijn vader ooit voor de catamaran die we hadden zo laten verbouwen, zodat hij extra diep steekt. Dit is in dit geval heel fijn omdat de schroef dan niet uit het water komt als er een golf onder het schip door gaat. Het is een uniek exemplaar waar we al heel veel plezier van hebben gehad. Hij heeft veel jaren stil gestaan en dus heb ik hem net voor 750 euro laten reviseren. Hij loopt nu weer als een zonnetje. Deze motor kan bij het schip gekocht worden voor een additionele prijs of ik kan hem behouden. Voor de montage aan het schip is een bracket nodig, wat aan de achterkant van het schip wordt gemonteerd. De scheepsmonteur in de haven kan dit verzorgen. Hierbij is van belang dat er een hoekje uit het roer dient te worden gehaald, zodat deze elkaar niet kunnen raken.
Tuigage
Het grootzeil ziet er cosmetisch niet mooi uit omdat het lang slecht is opgeslagen en wat zwarte plekken heeft. Dat is echter alleen cosmetisch. Ik heb de zeilmaker het grootzeil laten nalopen en op wat kleine plekjes na, die direct gerepareerd zijn, is het goed. Verder zijn de Genua en Stormfok goed, met leuvers. Zowel de Genua als fok hebben eigen schoten aan de zeilen vast. Het schip heeft een spinnakerboom. De aanhechting van de giek op de mast behoeft een nieuwe koppeling, die ik nu provisorisch met lijn heb opgelost, wat ook werkt. Tot slot heb ik er een Lazy Bag bij geregeld, die in combinatie met makkelijk zelf te maken Lazy Jacks het kan vervolmaken, waardoor je het zeil kan laten vallen. Indien een rolfok gewenst is, zal deze geïnstalleerd moeten worden.
WC
De WC doet het, alleen zit er een plug in de uitlaat in de romp, om dat af te dichten, die heb ik er in gelaten.
Tot slot
Dit schip is een buitenkans. Prachtig ontwerp, mooie lijnen, exellente vaareigenschappen en een ruim en praktisch interieur met ook nog een uitgebreide inventaris met als klapper de radar. Het schip behoeft zeker werk en TLC en is niet af, maar dat komt ook terug in de prijs en is daarmee een koopje voor wat het u zal geven.
Het schip wordt aangeboden voor 4000 euro, de gereviseerde Yamaha motor voor 1250 euro. De
U kunt mij berichten als u het schip wil bezichtigen. Ze ligt in Noord Holand aan IJsselmeer. Deze ligplaats is tot eind Maart inbegrepen bij de prijs. Er hoeft dan alleen voor de stroom betaald te worden.
Het schip is te bezichtigen in Monnickendam. Belt of mailt u graag voor een afspraak.
Met zeegaande groet,
Willem DoormanWebsitesailboatdata
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 28 December
Advertentie id: 1801493
[ ]
94 bezoeken