Mijn omgebouwde XS1100 wordt in onderdelen verkocht omdat ik geen tijd meer heb om hem opnieuw af te bouwen, ik heb teveel projecten staan. In de werkplaats staat nu een gestripte XS1100 met nog de nodige speciale onderdelen.
De voorvork is afkomstig van een FZR1000, de kroonplaat met risers is destijds gemaakt door Formula in Nancy (overgenomen door Otec). De remklauwen komen van een R1. De remschijven, volledig zwevend gemaakt met floaters van Micron, komen van een YZF750 en het voorspatbord is van een RV250 geweest maar verbreed door middel van kunststof lassen.
De FJR1300 achterbrug is gemodificeerd met links een GSXR schokbreker opname en een CBR900 verstevigingsbeugel maar dan aan de onderkant, beiden aangelast. Cardanas en overbrenging zijn ook van de FJR en sluiten aan op de naar links verplaatste kruiskoppeling van de XS. Het XS frame is aangepast om de R1 monoshock links aan te monteren. Schijfrem achter is van een GSXR en remklauw met bevestiging komt weer van de R1. Alles passend gemaakt.
Beide hi-end wielen zijn meerdelig met Akront velgbedden en Wiwo aanbouw componenten van de fa. Phoenix in Aken (was een onderdeel van Kohl). Het 3,5x17 voorwiel was ooit bedoeld voor een YZF750/FZR1000 en het 6x17 achterwiel voor een GSXR1100. De oorspronkelijke tandwieldrager is aangepast om aan de FJR1300 overbrenging aan te sluiten.
Ik ben vorig jaar begonnen met een ander subframe omdat ik er een standaard zadel op wilde monteren maar dat is niet af.
Het standaard blok zit er weer in, matching numbers dus. Dat blok heeft lang als reserve gelegen, maar dat heb ik zover mogelijk gecontroleerd en dat is helemaal los en draait zonder problemen rond. Moet wel een grote beurt hebben voordat ie gaat rijden. Een 4-1 uitlaat zit gemonteerd, evt een korte demper erbij, ontsteking zit er los bij evenals carbs en kabelboom (is iets in geknipt). Oude kabelboom krijg je erbij ivm stekkers voor de YZF schakelaars en andere onderdelen. Van verschillende onderdelen kun je een keuze maken zoals bijvoorbeeld het stuurkuipje, rem- en koppelingspomp enz. De bodemplaat van het zadel is replica maar met origineel schuim (lager gemaakt) en overtrek. Achteraan is een Bold ’Or kontje gemonteerd.
Op de foto’s kun je zien dat, met uitzondering van blok, uitlaat, brug en vork die netjes gemonteerd zijn, de andere spullen er los aan zijn gehangen om je een indruk te geven hoe hij er uit zou kunnen zien. Er zijn ook foto’s van spullen, in de rekken en onder de brug, die soms op de motor zitten. Ook zijn er foto’s waarop de motor grotendeels kaal staat, dat zijn de laatste zoals hij er nu bij staat. Helaas klopt de volgorde dus niet helemaal.
Op de foto’s staan ook nog spullen ,die niet op de motor zitten, die krijg je erbij: spanningsregelaar, vorige kabelboom (ivm stekkers naar schakelaars enzo),zekeringen en onderdelen (ook nieuwe) van de tussenbak inclusief een verlengde as voor de tussenbak (nooit gebruikt). Evenals de oliekoeler met toebehoren, zijkapjes, spoilerbak, accubak, uitlaatbeugel en startmotor. De Motogadget electronische tellerset met aparte controlelampjes wordt ook meegeleverd evenals de dynamo met riemaandrijving via de krukas. Voetsteunset aan schakel- en remkant zijn allemaal zelfbouw met behulp van diverse originele onderdelen van verschillende motoren. Wat ik zo snel mis zijn originele bobines, zelf prefereer ik altijd moderne.
Denk eraan dat het opnieuw monteren en rijklaar maken van de hele motor met onderdelen veel werk zal zijn, ook wat laswerk, maar daar zal ook de prijs naar zijn. Als de styling naar je zin is en je bent niet bang voor het werk kun je het allerbeste een afspraak maken om de motor en de onderdelen te bekijken en te bespreken.
De foto’s van de XS met het kale achterframe en tank zijn de meest recente. Alle andere zijn een indicatie van hoe hij was of kan worden. En natuurlijk wat foto’s van de onderdelen.
Ik verwacht niet de hoofdprijs maar de speciale onderdelen gaan niet gratis weg.
Tegen meerprijs is ook nog de Öhlins 46PRXLS te koop die óók achter past.
Kilometerstand blok was ongeveer 60k.
Als je vragen hebt of meer foto's wilt, dan laat maar iets weten, wordt het een uitgebreid antwoord dan stuur ik je mijn telefoonnummer omdat bellen nu eenmaal makkelijker is als typen. Ik kan jou natuurlijk ook bellen.
Motor en onderdelen bevinden zich in Maastricht. Geen verzending. Prijs is..
Locatie: Limburg - Beek
Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 19 December
Advertentie id: 1822677
[ ]
51 bezoeken