Mijn geliefde Yamaha R6 RJ11 mag de verkoop in. Een top motor met een hoge funfactor, in een kleurstelling die je niet gauw ziet. De laatste foto is zoals ik hem kocht, maar de stickers heb ik verwijderd omdat ik hem op deze manier net wat dikker vond uitzien.
De motor gaat weg omdat er een verhuizing over de grens in het verschiet ligt. Het uit- en invoeren van de R6, vind ik eigenlijk te veel werk - ik heb daarom besloten om gewoon meteen de overstap te doen naar wat meer power en een R1 op Belgisch kenteken te kopen.
Ik heb de motor vanaf februari dit jaar in mijn bezit. Hij heeft 48xxx op de teller: loopt nog licht op met ritjes naar het werk, zodat hij nog wat beweging houdt ;-). De vorige eigenaar is een kenner en liefhebber en heeft er flink wat onderhoud aan gedaan en heeft er ook de nodige accessoires aangehangen. De R6 heeft bij hem, zowel bij hem als bij mij, altijd droog gestaan en er is ook alleen maar met goed weer op gereden. In de winter in de garage, aan de druppellader. Dit is wat hij eraan gedaan heeft:
- Koppeling vervangen (bij 42.013 km)
- Zo goed als nieuwe voor- en achterbanden - nu +/- 1000 km oud)
- Kleppen gesteld (36.980 km)
- Voorvork nieuwe olie + keerringen + bussen vervangen (42.168 km)
Verder is er het jaarlijkse nodige onderhoud gebeurd zoals:
- olie en oliefilter wissel (Putoline N-tech Pro R+ 10W40)
- Rem vloeistof vervangen
Facturen zou ik graag aan je overleggen, maar ik heb ze toendertijd alleen ingekeken en niet meegenomen, omdat ik niet had gedacht ze nog nodig te hebben.. Ik zou eventueel, indien wenselijk, navraag kunnen doen waar het onderhoud gedaan is en op die manier kijken of ik een kopie-factuur kan krijgen, maar hierin durf ik geen beloftes te maken.
Omdat ik in april merkte dat hij wat moeilijk begon te starten, heb ik er zelf ook nog wat onderhoud aan gedaan. Bij het demonteren van de dynamo, bleek de draad op een aantal plaatsen al aan het doorbranden te zijn geweest. Er is daarom in April 2022:
- Een nieuwe dynamo gemonteerd;
- Een nieuwe spanningsregelaar opgekomen (puur omdat een defecte dynamo vrijwel altijd zijn oorsprong in een slechte/kapotte spanningsregelaar vind);
- Een complete olievernieuwing gedaan, + een nieuwe oliefilter erop gezet;
- Complete koelvloeistof wissel gedaan
- Een nieuwe accu in gekomen
Zoals je kunt zien is de motor in werkelijk goede staat – buiten wat onbenoemenswaardige gebruikersspoortjes, die je wel kunt verwachten voor een motor uit 2006.
Enkele minpuntjes aan de motor:
- Bij het kontje is er wat lak losgelaten. Valt eigenlijk niet op tenzij je het weet (zie foto’s).. Dit zal met een stift in de juiste kleur goed bij te werken zijn.. Mij heeft het nooit gestoord in elk geval.;
- De tankcover heeft ook een kleine beschadiging (zie het puntje hierna);
- De sleutel van het contactslot gaat soms iets stroef.. Deze moet je een beetje optillen als je de sleutel op contact wil zetten. Er heeft eens iemand aan het slot proberen te wrikken en hierdoor is ook de beschadiging aan de tankcover ontstaan. Omdat er verder niet te bewijzen viel dat het om poging tot diefstal ging, wilde de verzekering niks doen. Een nieuwe slotenset met ECU was niet nodig (vooral ook omdat alles het gewoon doet) dus ik heb het maar gelaten hoe het is want hij doet het verder goed. Contact werkt dus wel gewoon 100% en ook het stuurslot werkt, je zal hier alleen even enkel even de juiste beweging in moeten vinden. Ik heb hiervan een filmpje, maar zie dat ik deze niet kan uploaden.. het filmpje kan ik je wel gewoon sturen. In overleg kan er wel een nieuw contactslot in gezet worden als je dat wil, maar ik twijfel alleen of dit verstandig is (want dan heb je 2 sleutels) en of dat werkt met ECU.
De motor is uitgerust met:
- Gearindicator GiPro;
- Sportspiegels (voorzien van blauwe folie die, voornamelijk bij scherp licht, het kijken aangenamer maken);
- Een gouden ketting;
- Smoked voorlampen (folie is uiteraard te verwijderen);
- LED achterlicht, met geïntegreerd knipperlicht (ook smoked);
- LED knipperlichten die mooi in de kuipen vallen;
- Evotech valbescherming;
- Leo Vince demper met db killer;
- Quad Lock telefoonhouder;
- Verkorte kentekenplaathouder met verlichting;
- Gilles motorsport blok bescherming;
- Gouden remhendels;
- Rizoma rempot voor en achter;
- Blauwe, staal gevlochten remleidingen:
- Carbon kroonplaatsticker;
- Monoseat (OEM duoseat aanwezig);
- Olie temperatuur meter
De motor is, zowel bij de vorige eigenaar als ook bij mij, in handen geweest van ware liefhebbers en dit is te merken aan het exterieur van de motor maar ook zeker motorisch. Hij is met regelmaat gepoetst en ook de ketting is regelmatig (of na elke grote rit) gesmeerd.
Wat krijg je er nog bij?
- Het originele achterlicht;
- De originele knipperlichten;
Originele kentekenplaathouder (de bekende taartschep ;-));
- De stepjes voor passagiers;
- Duoseat;
- De olie die nog over is van de oliewissel.
Een foto van alle onderdelen volgt nog, want die liggen nog bij mijn moeder.
Een héél verhaal later, zal ik vast nog iets vergeten zijn.. Dus mocht je nog vragen hebben of meer foto’s of filmpjes willen - of meer informatie - willen, stuur me gerust een berichtje en dan komt dat helemaal goed! De motor is te bezichtigen (en uitgebreid te testen en proberen) in Sittard, Limburg. Vragen stellen staat uiteraard altijd vrij!
Testpiloten zijn niet welkom. Er mag een proefrit gemaakt worden als er een geldig rijbewijs is en als er een aanbetaling wordt gedaan (dit vanwege slechte ervaringen in het verleden). Ook onzinnige reacties of onnodige biedingen word niet op in gegaan. Ik heb geen haast met de verkoop, dit betekend dus dat hij fijn in de garage blijft staan, tot dat er een reëel bedrag geboden wordt.
Ja, de motor heeft wat meer op de teller, maar kenners weten ook dat dit zeker niet altijd wat zegt over een motor. Hij is gewoon top onderhouden, loopt als een zonnetje en is een garantie voor nog jaren speelplezier (mits de nieuwe eigenaar er ook goed voor zorgt natuurlijk)!!
De vraagprijs van € 4.600,- is een richtprijs. Hier is dus nog over te praten, maar wel reëel en op een normale manier.
Oh ja - de motor gaat wel nog even voor een beurtje voor hij weggaat en krijgt nog een flinke poetsbeurt. Zo heeft de nieuwe eigenaar er geen omkijken meer naar en weet ik zelf ook zeker dat aan alles gedacht is.
!
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 7 January
Advertentie id: 1366180
[ ]
91 bezoeken