Yamaha Vmax 1200 gt 160 pk Custom Otec Nitrous Oxide

13.950 EUR

The Beast from the Far East

Volgens overleveringen is Chuck Norris ooit na een ordinair vuistgevecht in een kroeg de bergen ingetrokken om zijn roes uit te slapen en te contempleren. In dat kroeggevecht had hij zwaar letsel toegebracht aan drie Kozakken, een Kasoeb, drie Pommeranen, twee Mammelukken, een Molossiër, twee Senegalezen en een inwoner uit Liechtenstein (die had er verder niets mee te maken, maar hij filmde het tafereel voor zijn Insta of Snap, dat is nooit duidelijk geworden). Eenmaal aangekomen in het hooggebergte werd Chuck lastiggevallen door een vuurspuwende draak die haar territorium wilde verdedigen. Logisch ook, het ondier had net zijn jong geworpen. Ook dit vuurspuwend moedermonster moest het ontgelden en ontkwam niet aan de toorn van Chuck Norris. De draak werd onbevlekt bezwangerd en negen maanden later zag dit duivelskind het levenslicht: duizelingwekkend snel, angstaanjagend gespierd, oorverdovend rumoerig en adembenemend mooie muscle bike.

(Kanttekening: Het bovenstaande verhaal klinkt plausibel, er zijn echter ook bronnen die vraagtekens hierbij zetten. Volgens hen ging het niet om Senegalezen, maar om Gambianen/Gambiërs, een buurvolk van Senegal).

Geschikt/ongeschikt
Laten we beginnen bij voor wie deze motor niet geschikt is. The beast is niet voor de jongens van het snelle bochtenwerk. Zij die in hun strak leren Dainese pakkies met hun knieën het asfalt trachten te swaffelen moeten verder zoeken. The beast wil die types niet op zijn rug. Mannen die voor hun plezier bikram yoga bezigen of een latte machiatto met havermelk of linksomdraaiende geitenmelk bestellen kunnen ook beter verder kijken, alsook chiazaadkauwende, lijnzaadolieslurpende of avocadoknibbelende 'manschappen'. Tot slot: Mannen die nog even met de vrouw moeten overleggen. Meen je niet, toch? Wel? Ga dan voor een roze Vespaatje dat mooi matcht bij de kleur van je teennagels.

Ontwerp + bonus-anekdote
Toen Atsushi Ichijo, Akira Araki, Ed Burke en John Reed in de jaren tachtig van de vorige eeuw de Yamaha Vmax 1200 ontwierpen, raakten ze door het dragracen geïnspireerd. Het bochtenwerk kon ze niet bekoren. Ze wilden een boulevardblaffer, een stoplichtsprinter, een onvervalste, rasechte machomotor ontwerpen. Het is nu nog steeds een van de snelste 0-100 motoren die ooit in massa gebouwd is. Ik kan dat uit eigen ervaring beamen. Eens op een zwoele juli-avond wilde een van mijn (vijf of zes, dat fluctueert) vriendinnen mij zien. We hadden om 21:00 uur bij haar thuis afgesproken, maar ik was iets aan de late kant. Ik vertrok om 21:09 uur uit mijn huis en ik kwam nog exact op tijd bij haar aan, zo snel is dit beest, een soortement van barbaarse tijdmachine. Een cultstatus heeft de Vmax allang, hij is hard op weg naar een legendestatus. Dit soort motoren in deze staat zullen in waarde dan ook alleen maar toenemen.

Bonus-anekdote 2
Het moet in de vroege meidagen zijn geweest dat ik pronkend en pralend door Doetinchem rondtoerde en even bij een verkeerslicht stond te wachten. Het was rood voor mij en groen voor voetgangers. Een hooggehakte en kortgerokte, fraaie brunette keek mij als bezeten aan toen ze overstak. Ze was gekleed in een zomerse jurk. De meimaand had nog geen kans gezien om haar benen te bruinen. Ik wierp een smeltende blik op haar als blijk van
affectie en terwijl ze overstak gaf ik crescendoërwijze gas om het gekliklak van haar hakken muzikaal te begeleiden. Ongeveer bij 10.000 - 10.500 toeren gebeurde er iets wonderlijks. Het moeten de trillingen van mijn uitlaat en/of de vibraties van het v4-blok, doorgegeven via het asfalt zijn geweest die ervoor zorgden dat ze halverwege haar oversteekpoging een orgasme van mythische proporties kreeg. Vanuit mijn ooghoek zag ik dat het licht weer op groen sprong. Anderhalve seconde later toerde ik weer met 140 km/h verder. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik nog net dat ze in haar eigen geilsap na lag te schokken op het asfalt.

Profielschets geschikte kandidaat
En daarmee komen we aan bij een geschiktekandidatenprofiel. Een profielschets van een geschikte kandidaat: Hij is een oerman, een ware verbrandingsmotorliefhebber. Hij ruikt naar olie en benzine en heeft geen parfum (Voor hem geen Chanel no.5. Nou ja, hij spuit weleens Helix 5w40 op). De oerman gaat niet voor zijn plezier op een terras zitten. De laatste keer dat hij dat deed, was hij teleurgesteld omdat ze geen glas benzine voor 'm wilden serveren. De oerman geniet van het geluid en het gevoel van een rauw v4-blok en een vrijwel ongehinderd en ongefilterd uitlaatgeluid. De oerman heeft ook nog een auto op de oprit, een Audi A6 3.0 bitdi of een BMW M550D of iets van soortgelijke masculiniteit, geen haar op zijn hoofd die aan een Tesla denkt, want hoewel de oerman geen gluten-, melkwit- of pinda-allergieën kent, krijgt 'ie wel huiduitslag van woorden als Tesla, Prius, Ampera en wat dies meer zij. De oerman ziet en observeert gelijkgestemdem verliefd naar zijn motor kijken. De duimpjes neemt hij voor lief. De oerman ziet nu en dan ook duimpjes naar beneden en afkeurende, neerbuigende gelaatstrekken van moralisten; zij die ostentafief en getergd hun oren bedekken ... daar heeft de oerman volstrekt maling aan!

Yamaha Vmax 1200 met +/- 25.000 euro aan onderdelen
- Ontworpen door Hennie Raats
- Hoogglanszwarte paint job (2023)
- Aluminium cnc-gefreesde frameverstevigers (2x)
- TechnoFlex Racing schokbreker/veer -  Instelbaar (heel prijzig)
- Bellypan
- RVS Radiatorbeschermer/-behuizing (HR)
- Veel alumium cnc-gefreesde aanbouwdelen
- Gasdeksels transparant (carburateur)
- +/> 160 pk
- Nitrous Oxide Systeem met WOT-schakelaar (t.w.v. 2000 euro)
- Grotere carburateurs
- Custom (recht) stuur
- K&N-filters (4x)
- Racing Doma uitlaten
- Aluminium custom jiffy
- ISR rem- en koppelingspompen
- HD Highway pegs
- 7 inch Led koplamp voor met witte of oranje drl-halo
- Korte kont
- Echt lederen zadel met rode accenten/stiksels
- Rizoma spiegels en handvatten
- VDO Dayton kilometerteller (volledig aangepast en gecalibreerd aan deze motor)
- Kilometerstand +/- 16.000 km
- Garagevoertuig - binnen gestaan
- Bouwjaar 1996
- Verlengde achterbrug (Nico Bakker) met Otec 18 inch 300-wiel en Avon Cobra Chrome band.
- Otec open covers
- Otec transparante koppelingsdeksel
- Otec transparante haakse koppelingsdeksel
- Otec transparante dynamodeksel
- Otec transparante waterpompdeksel
- Otec waterpomppijpje cnc
- Veel Hennie Raats-delen
- TRW Racing remschijven voor en achter met wave-motief
- Upsidedown en dikkere voorvork met Otec balhoofdplaat

MUST SEE: Rondje om de motor + geluid
https:youtu.be/NmZMoZDdRJ4?feature=shared

Faq
Vraag: Dag Falkon, is de motor nog te koop?
Antwoord: Ja, zolang de advertentie zichtbaar is, is de motor te koop. 

Vraag: Dag Falkon, ik ben vegetariër. Kan ik deze motor rijden?
Antwoord: Nee.

Vraag: Ik ben veganist, kan dat dan wel?
Antwoord: NEEN!

Vraag: Falkon, in je advertentie rep je over linksdraaiende geitenmelk, ik heb in mijn koffie rechtsdr ....
Antwoord: NEE!

Vraag: Ik ben een vrouw en wil deze motor. Kan dat?
Antwoord: Ja, maar orgasmes van de vibraties en het monsterlijke gebrul moet je voor lief nemen.

Vraag: Ik ben best woke, kan ik ....
Antwoord: NEEEEEH!!

Vraag: Ik heb een glutenallergie, kan ik ... 
Antwoord: Als je verder gewoon mannelijk bent, moet het kunnen.

Vraag: Ik ben wel geïnteresseerd, maar vind het spannend om je onder ogen te komen.
Antwoord: Hoeft niet, ben reuzevriendelijk.

Vraag: Ik bankdruk 70 kg. Kan ik ... ?
Antwoord: Kielekiele ...

Slotwoord
Motor wordt gelukkig niet uit arren moede verkocht. Er is geen haast mee. Soms start ik de motor, zet er een kruk voor en luister en kijk ik naar de draaiende radertjes, de olie- en koelvloeistofcirculatie en de masculiene symfonieën die uit het v4-blok en de uitlaten komen. Maar bij 13.950 euro mag de nieuwe eigenaar dat doen.



Trefwoorden
yamaha vmax v-max vmx v max

Locatie: Gelderland - Doetinchem

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 17 December
Advertentie id: 1853190
    [ ]     52 bezoeken