Aangeboden, een Yamaha XT500 uit 1977 met blauw kenteken.
Tien jaar geleden gekocht, op leren rijden, mee naar Polen geweest en toen na een paar jaar in een schuur verdwenen.
Afgelopen jaar is de Yamaha volledig uit elkaar geweest. Alles is nagekeken en nagemeten. Alles wat buiten tolerantie was is aangepakt.
Nieuwe drijfstang en lagers laten plaatsten.Krukas is uit elkaar geweest, schoongemaakt en gebalanceerd (rekening ter inzage).Nieuwe krukaslagersUitlaatklep is vervangen door een NOS brandnieuwe uitlaatklep.Zuiger was in goede conditie, de cilinder is gehoont en er zijn nieuwe zuigerveren geplaatst (+0.50)Cilinderkop is van binnen gepolijst om koolafzetting tegen te gaan.Nieuw oliefilter + olie.Dubbele kopsmering voor de nokkenas.Kleppen zijn opnieuw ingeslepen en gemonteerd met nieuwe klepseals.De schakelpook was vastgelast aan de as, zowel het schakelpookje als het asje + binnenwerk zijn vervangen door nieuwe onderdelen.
De motor rijdt met een VM34SS Mikuni carburateur. De originele carburateur was tot op het bot versleten. Bijkomend voordeel, de Mikuni heeft een acceleratiepomp wat bijzonder leuk rijdt! Er is een conisch K&N filter gemonteerd.
De dynamo is vervangen voor een betrouwbare 12 volt variant. Daarmee is de ontsteking nu elektronisch en werkt uitstekend. Ontsteking is eenvoudig (onderweg zonder gereedschap) in te stellen naar 16 programmas voor verschillende voorontstekingen. Er zijn geen contactpuntjes meer, dus die kunnen ook niet meer falen ;-) Je krijgt de handleiding van Motogadget erbij. De kit van Motogadget levert een lichter vliegwiel (1200gr.) wat voor snellere acceleratie zorgt. Ik heb de oude ontstekingsset (6v) wel bewaard al die jaren voor de liefhebber.
De banden en binnenbanden zijn nieuw (< 1km mee gereden). De wielen zijn opnieuw ingespaakt met NOS RVS spaken (geen Thaiwan spaken). Alle spaaknippels zijn ingevet en kunnen makkelijk worden bijgesteld na het inrijden. De naven zijn voorzien van nieuwe wiellagers en zijn opnieuw gespoten.
Verlichting en claxon werken. Er is een nieuwe 12 volt accu gemonteerd.
Er is een nieuw chroom stuur gemonteerd + nieuwe handvatrubbers.
Originele uitlaat met RVS voorbocht. Uitaatschildjes heb ik helaas niet bij.
Achterspatbord + achterlicht zijn niet origineel.
De motorfiets is afgelopen jaar opgebouwd. Nu door afstuderen en te veel projecten heb ik er geen tijd meer voor helaas. Omdat het toch de bedoeling was om de XT te verkopen en het nu zomer is doe ik hem vervroegd in de verkoop. Wat moet er nog gebeuren?
De motor is nog niet volledig getuned, hij start en loopt stationair. Ik heb er rond het blok mee gereden en dat is alvast veel belovend!!Ik vind de koppelingskabel wat zwaar gaan.De kentekenplaathouder + achterlicht combo is van Kedo (XT materiaal leverancier Duitsland) waar ik persoonlijk niet helemaal tevreden over ben.De kickstarter moet nog een balletje en een veertje krijgen om opzij geklapt te blijven tijdens het rijden.
Als ik hem nu kan verkopen en er iemand blij mee kan maken voor de zomer dan kan dat. Als hij niet verkocht wordt gaat hij in de loop van de zomer in de aanbieding na het afstellen.
Voor vragen, voel vrij om contact op te!
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 26 December
Advertentie id: 813053
[ ]
590 bezoeken