Zeer mooie Yamaha TRX 850 - Custom Naked Bike - TRX850 1997

2.100 EUR

Bekijk ook even de video nadat je klaar bent met de foto's: https://youtu.be/DAtCvihwCQM
Met een dubbel gevoel doe ik afstand van mijn custom Yamaha TRX850. Wat heb ik een prachtige trips (Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Monaco, Italie, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Spanje) gemaakt op deze motor. En wat heb ik heerlijk met die Laser uitlaten een lawaai lopen maken in de stad. Niet voor niets hebben we hem 'The Hammer' als bijnaam gegeven. Een goeie roffel uit de pijp, een lange 1e versnelling en lekker agressief onderin. Je gooit deze motor trouwens erg makkelijk de bocht om door het sportieve 'naked bike stuurtje'. Door montage van R1 remklauwen kom je gelukkig ook altijd snel weer tot stilstand.

In 2015 gekocht van een militair (ergens bij Akersloot) die voor langere tijd naar het buitenland zou gaan. Ik reed toen zelf nog op een Honda CB 550 Cafe Racer uit 1976 maar had iets nodig waar ik mijn vrienden een beetje op kon bijbenen. En dat lukte zeker wel op deze TRX. Nu ik weer wat meer ervaring heb ben ik zelf wel weer toe aan een volgende stap, hoewel ik daar lang over heb zitten twijfelen.

De Yamaha TRX850 staat bekend als het Japanse antwoord op de Ducati 900 SS. Het is echter nooit een groot succes nummer geworden maar de kenners noemen het een icoon van een motor. Ze worden de laatste tijd ook steeds schaarser. Door de (270 graden) Crossplane krukas heeft de motor een zeer eigen karakter. Veel koppel onderin in combinatie met een rauw geluid dat door de Laser uitlaten weinig wordt gedempt (DB killers aanwezig). Hierdoor is het een fijne motor voor zowel in de stad als door de bergen.

Door de jaren heeft heb ik de motor zowel voor veel trips als voor woonwerk verkeer gebruikt. Hij ziet er nog keurig uit, met name het motorblok. Je ziet echter wel dat de motor gebruikt is. In Frankrijk ben ik twee jaar geleden onderuit gegaan waardoor de bobine deksel een schaafplek heeft. Dit zou je kunnen vervangen (zoek generator cover TDM850) maar heeft mij niet echt gestoort. In de winter heeft de motor altijd binnen gestaan en aan de druppellader. Qua betrouwbaarheid durf ik mijn hand wel in het vuur te steken want ik heb echt nog nooit motorische problemen gehad.

Er zijn diverse aanpassingen aan de motor gedaan. De kuip is verwijderd en er is een naked bike stuurtje opgezet. Verder is er een upgrade aan de remmen uitgevoerd, namelijk door er een setje R1 remmen op te zetten. Naast deze upgrade heb ik ook een andere koplamp met LED er opgezet en zijn de knipperlichten achter in het achterlicht geintegreerd. Dit geeft hem in mijn ogen een heel cool uiterlijk. Veel mensen kijken je aan van, 'wat hoor ik... en wat voor een motor is dat!?' Voordeel van die koplamp (a.k.a. 'day-maker') is dat je echt super goed zicht hebt en als iemand je niet al aan hoort komen rijden dan kun je met een kort tikje op het groot licht al de aandacht pakken (move over, please!).

Op de huidige kilometer teller heb ik ca. 10.000 kilometer staan. In werkelijkheid zal dit echter zo rond de 60.000 kilometer zijn. De originele teller, uitlaten en nog wat andere onderdelen heb ik nog en krijg je gewoon mee.

Ketting en tandwielen zijn vorig jaar gedaan en veder is er gewoon jaarlijks regulier onderhoud (Bij 'de Motorzaak' in Amsterdam) uitgevoerd. Oliepijl is altijd goed in de gaten gehouden en ik rijd de motor altijd netjes warm voordat ik er 'echt voor ga'.

Ik heb alle facturen bewaard en die kan ik je zo emailen of laten zien.

Laat gerust weten of je eens wil komen kijken.





Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 19 January
Advertentie id: 887022
    [ ]     135 bezoeken