Binnenkort te koop, foto's volgen dan!! Pieter Beelsnijder, type Gouwzee 46
Ligplaats: Den Helder
-Bouwjaar 1979, te water 1981.
-Romp materiaal is staal.
-Dikte staal bij de bouw;
-Dek 4mm
-Kiel 5mm
-Romp 4mm(bovenste gedeelte), 5mm onderste gedeelte (verbinding met de kiel)
-LOA 14,35 m.
-LOD 13,25 m.
-LWL 11,00 m.
-Breedte 4 m.
-Diepgang 1,8 m.
-Hoogte vanaf water incl. VHF antenne ca.19,5 m.
-Aluminium mast heeft maststeps.
-Drinkwater totaal ca.1040 ltr. (Middelste tank 500ltr, SB en BB tank elk 270ltr), centrale vulleiding met afsluitbare aftakkingen naar SB/BB/M drinkwater tank, geldt ook voor zuig naar de pomp.
-Ford Ebro 60 pk scheepsmotor met kiel koeling.
-Verbruik Ford Ebro;
-ca. 2,8 ltr/uur bij 1250rpm
-ca. 4 ltr/uur bij 1500rpm
-ca. 5 ltr/uur bij 1600rpm
-ca. 10 ltr/uur bij 2100rpm
-1600 rpm geeft snelheid van ongeveer 6,5 kn.
-Schroefas generator via v-riem op schroefas.
-Dagtank diesel ca 80 ltr, extra Racor500 filter tussen Dagtank en motor.
-Diesel voorraadtank ca 600 ltr(in de kiel), extra Racor500 filter tussen VTK en Dagtank, diesel opvoer vanuit voorraadtank naar dagtank met elektrische pomp(spare handvlinderpomp aanwezig)
-In 2023 is er een CR Messing waterschep huiddoorvoer onder de waterlijn(inlaat) en boven de waterlijn huiddoorvoer(uitlaat) geplaatst voor een eventuele watermaker.
-Hut voor; 2p bed (ca. 1x200) en diverse hang/leg opbergmogelijkheden ook onder het bed (onder het matras een lattenbodem)
-Hut achter SB; 2p bed (ca.160x200) onder het matras het Froli Star Mobil matras bodem systeem. Hangkast, “bureau” en diverse open opberg ruimte en bergruimte onder het bed.
-Hut achter BB; 2x 1p bed(BB matras met lattenbodem), 1 hangkast en diverse open opbergruimte tevens onder de bedden opbergruimte.
-Kajuit; met 5 zitplaatsen met gedeeltelijk wegklapbare kajuit tafel.
-Onder de zittingen opbergruimte, aan SB en BB zijde opbergruimte (open en achter schuifluiken), achter de rugleuning ook opbergruimte.
-Koelkast/box.
-Dubbele wasbak met mengkraan en aparte kraan met voetpomp.
-Toilet/natte ruimte met wasbak, thermostaatkraan en kraan met voetpomp.
-Doorloop naar achter met toegang tot machinekamer en kastruimte met hang en diverse leg gedeelte.
-Vulcan, gegalvaniseerd, Anker 33 Kg (diverse andere ankers aan boord)
-Lofrans Ankerketting 10mm x 80mtr G40 DIN766.
-Maxwell HRC10-10 SCW/SD 24V elektrische ankerlier met draadloze Afst. Bediening.
-Kettinghaak(duivelsklauw) 2st met lijn.
-Zonnepanelen 2st WATTSUNDE WS175SPS-HV Daylight en 2 st WATTSUNDE WS125SPS-HV Daylight.
-4 stuks Victron SmartSolar MPPT 75/15 (1 MPPT per zonnepaneel, tussen MPPT en Zonnepaneel zit voor elk paneel een aan/uit schakelaar)
-Victron omvormer 24/12V-70A voor duikcompressor.
-Victron omvormer Orion TR 24-12V 30A t.b.v. 12V app.
-Omvormer 24-12V 6A t.b.v. marifoon/AIS.
-LiFePO4 Victron Accu 25,6V/200Ah Smart-a (t.b.v. boordnet)
-2 aparte startaccu’s, hier zit de ankerlier ook op aangesloten.
-Buck-Boost DC/DC omvormer 50A.
-VE.Bus BMS to BMS 12-200.
-Victron BMS VE.Bus.
-Victron BMV 712 smart accu monitor.
-Victron Omvormer 24-220V/1200W
-Victron Lader, type Skylla-TG 24/25.
-Complete verstaging vervangen incl Spanners, Studs en Toggles (BB achterstag met isolator), incl 2 nieuwe Selden Furlex 304S. Alles in 2023 door CS Rigging geplaatst.
-Alle lijnen lopend wand en reef lijnen vervangen(Gleistein Tasmania div. Diameters) in 2023, geleverd door CS Rigging.
-Grootzeil, opp. 42 m2 (volledig doorgelat 5x)
Off-shore/racing, 10.88 Oz. Challenge FastNet High Mass Fiber Premium Dacron, cross-cut
Incl. 3 reven, Cunningham, losse broek, blauwe trimstrepen, zeillatten en zeilzak (grootzeil is uit 2023)
-Maindrop voor het grootzeil met Lazy Jacks.
-B&G Zeus3 kaartplotter met C-Maps kaarten(aangeschaft 2023) van Centraal West Europe, S-Amerika&Caribbean en Afrika&Arabische zee, allemaal op aparte micro SD kaart.
-Papieren kaarten(allemaal aangeschaft in 2023):
-NV Atlas UK4 en UK5
-NV Atlas NL1
-NV Atlas FR1
-NV Pilot2
-NV Pilot5
-Reeds Nautical Almanak 2023
-Water Almanak 1 ’23/’24.
-Verbandtrommel, wandmontage.
-Kaartpasser e.d. aanwezig.
-B&G Halo20+, Radar.
-B&G SIMRAD HS60 GPS Compass.
-B&G ZG100 GPS sensor.
-3Lenzz radar reflector.
-Auto Pilot Ceatrek 725 met roerstand aanwijzer.
-Triton2 Wind/Dieptemeter/Log Display.
-B&G DST 800 serie Dieptemeter en log ineen (uitneembaar vanuit binnen incl loze plug)
-B&G WS320 draadloze windmeter.
-ARIES Windvane uit 2022, te koppelen aan nood helmstok.
-Plastimo TransOcean 4 persoons reddingsvlot (2023) met, afsluitbare, Cradle bevestigd aan railing achterschip.
-Ocean Signal RescueME Epirb1 (2023),
-2 Spinlock lite+ lifejackets (2023) met drie punts lifeline.
-Vesper Cortex V1 AIS Transponder/Marifoon (incl Handset), met eigen antenne in masttop(2023),
-FM/DAB radio met eigen antenne bovenin vlaggenmast op het achterschip.
-SSB/HF Transceiver Icon-718 inclusief een P4Dragon DR-7800BT modem.
-Antenne Tuner AT-141 (voor de HF Transceiver)
-Handheld VHF Icom IC-M35.
-Samsung 24” smart TV(2017)
-Black&Decker “kruimeldief”.
-Bosch accu stofzuiger geschikt voor nat/droog.-Magnetron 750W.
-Le Gascogne 2 pits gastoestel met oven, elektronische ontsteking, pannenklem en anti slinger ophanging.
-3 Gas+ GasDetector/Melder.
-Toiletafvoer met afsluitbare y klep voor rechtstreeks buitenboord of via opslag tank.
-Wasbak afvoer, in toiletruimte, heeft eigen tank die via handpomp overboord leeg gepompt kan worden.
-2 Comet opbergkokers met noodsignalen(2023)
-3 hand brandblussers 2ltr schuim ABF (2023)
-2 hand brandblussers 500ml AVD-Li (2023)
-3 brand dekens (1x hut voor, 1x Achter hutten en 1x kajuit/kombuis)
-1 peilkompas, 1 handkompas en 1 boordkompas met rode led verlichting.
-Verrekijker Minox BN 7x50 DCM.
-HeatPol diesel kachel en centrale verwarming circulatiepomp(CV radiator in iedere hut, kajuit en toilet), verwijderbare schoorsteen aan dek.
-CO melder naast de kachel.
-Elektrische Boiler voor warm water.
-Drinkwaterpomp(automatisch met drukvat)
-Losse SeaFlo dekspoel/ankerketting afspoel pomp in koffer
-Water aansluiting in de kuip met mengkraan en Gardena aansluiting.
-Hut voor en achter hebben een kleine elektrische kachel (220V) aan de wand.
-Hookah 12V duikcompressor met buffervat, ca. 25 mrt luchtslang, adem automaat, harnas en met eigen, vast geplaatste, omvormer.
-Losse Zwemtrap en er zijn vaste steps gemonteerd, om uit het water te komen, op roerblad en spiegel.
-Klimspullen voor mast, Petzl full body harnas.
-ATN Mast Climber.
-Gasbun met drie (propaan)gasflessen, laatste gaskeuring juni ’21 onder middelste kuipbank.
-Onder SB en BB kuilbank zit opbergruimte.
-Highfield UL290 Hypalon Arctic Grey bijboot(uit 2023) met 44cm Tubes, voetpomp, peddels, bankje en afdekhoes(incl. RDW registratie, maar deze is niet op boot aangebracht)
-Yamaha 15pk 2takt kortstaart buitenboordmotor incl kettingslot double lock long SCM bevestigd aan de railing achterschip.
-2 kunststof benzinetanks met slang voor buitenboordmotor.
Opmerkingen:
-Huik en grootzeilhoes/dropsysteem zijn aan vervanging toe, maar nog wel functioneel.
-Voorste rolzeil kan nu de storm Kluiver zijn(eerder geplaatste Genua is afgestort, vanwege einde levensduur)
-Tweede rolzeil kan nu oude reserve Fok zijn(eerder geplaatste Fok is afgestort, vanwege einde levensduur)
Beter is (naar mijn mening) andere zeilen aan te schaffen voor beide rol systemen.
-Het Grootzeil, de storm Kluiver en de oude Fok heb ik voor de winter laten reinigen door een bedrijf en in opslag gedaan bij datzelfde bedrijf.
-Het gehele lopende want heb ik voor de winter verwijderd en opgeslagen aan boord (muislijnen zijn geplaatst)
-Het schip heeft op termijn onderhoud nodig aan;
-Gedeeltelijk het verf systeem buiten boven de waterlijn (hier en daar roestvorming)
-Vermoedelijk de Anti fouling (uiterlijk 2025?)
-Anodes (nu Aluminium), er liggen nieuwe zinken Anodes aan.
Locatie: Noord-Holland - Den Helder
Toegevoegd op 25 dagen geleden en vervalt op 27 November
Advertentie id: 1800180
[ ]
76 bezoeken