- Custom made BMW-span op basis van r50-zijspan frame uit 1967
- Kenmerken:
- Rondom 15 inch spaak wielen van Haan Wheels. Daarbij nog een extra BMW-achterwiel (18 inch) + crossband voor offroad
- Voorvering van Reiger Suspensiondemper
- Monroe Stuurdemper
- K@N filters
- Originele BMW-Heinrich tank met opberg vak voor gereedschap. Was destijds de grootste tank die BMW maakte (ca 32l). Kenners weten dat daar praktisch niet meer aan te komen is.
- BWW-Koplamp met geïntegreerde kilometerteller (ik meen van een R50)
- Verder zadel, achterspatbord, achterlicht, achtervering etcetc, allemaal BMW
- Zijspan bak volledig opgetrokken uit een rvs-buizenframe met omspanning van zeer degelijk botenzeil met drukknopen vast gezet op buizenframe. Kan er desgewenst eenvoudig af en op. Zijspanbak is nog eens regendicht af te sluiten met zelfde botenzeil en drukknoopsysteem. Accu bevindt zich in achterbak.
- Dubbele schijfremmen voor, trommel achter
- Blok: een 1000 cc ,5-gangs R100 blok uit 1982, met kickstarter en startmotor. Bij aanschaf in de jaren 90 volledig uit mekaar geweest en volledig gereviseerd (van slijpen van nokkenas, big ends, zuigers, honen t/m het uitbalanceren krukas aan toe) en de koppen toen ook direct op loodvrij gemaakt (klepzetels vervangen dus). Na die revisie tot nu toe zo’n 25000 km mee gereden.
- Extra bagagerek met 2 lederen koffers
- Motorfiets heeft groot onderhoud gehad en daar is nadien 700 km mee gereden:
o kleppen zijn gesteld
o ontstekingsonderdelen als condensator, nokjes en punten zijn vernieuwd
o de K@N filters zijn geschoond
o Oliefilter vernieuwd en nieuwe carterolie erop
o beide BING-carburateurs zijn gereviseerd (membranen, naalden, sproeiers en alle rubbertjes).
o nieuwe accu
o nieuwe autobanden rondom gemonteerd!
o Startmotor (bendix) gereviseerd.
- Rijd geen tweede van rond.
- Wegenbelasting vrij, oldtimerverzekering 4 tientjes per jaar
- Span wordt verkocht, enerzijds omdat ik er al jaren te weinig gebruik van maak (wegens gezinsuitbreiding), anderzijds omdat we een overland-camper hebben gekocht.
- 2 dingetje en 1 ding zijn er op te merken:
o de bekleding van het zadel is niet meer perfect
o aan de voorzijde van de bak is het zeil is met tape gerepareerd na ooit een schampschot te hebben gehad met een pedaal van een ..ahum, fiets. Stiknaden van de bagage-koffers hebben ook wat aandacht nodig.
o Elektrisch startprobleem: na revisie vd bendix hoopte ik dat het euvel verholpen zou zijn maar helaas, af en toe slipt ie nog door. Kan een stroomprobleem en/of startrelais probleem zijn. Aan de accu en bendix kan het iig niet meer liggen!
Prijs: Ik woon tegenwoordig in de Vogezen, Frankrijk, 550 km rijden van Arnhem. Vanwege dit ongemak vraag ik er niet de hoofdprijs voor. Span staat nog gewoon op Nederlands kenteken, dus hij hoeft niet terug ingevoerd te worden. Er is in de afgelopen 4 jaar hooguit 700 km mee gereden, voor de rest heeft ie in de schuur gestaan. Met wat liefde en vlijtig poetswerk is ie weer in de staat te brengen zoals op de foto’s . Vaste Take-away prijs: 4000 eurootjes. Bijgevoegd ook een foto's (4,5,6) van hoe hij er nu bij.
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 20 dagen geleden en vervalt op 2 December
Advertentie id: 918734
[ ]
264 bezoeken